Sieviete, kura prot "izkarot" ko vēlas. Keita Mosa ieviesa jaunas vēsmas modes pasaulē, paspēja pabūt ar pasaulslaveniem vīriešiem un uzkurināt ballītes līdz rīta gaismai. Tajā pašā laikā neatlaida grožus pār savu karjeru un kļuva par vienu no pelnošākajām sievietēm pasaulē.
Trauslais skaistums un deviņdesmito "heroīna šiks"
Keita Mosa jeb Katrīna Anna Mosa dzimusi Anglijas galvaspilsētā Londonā 1974. gada 16. janvārī. Ar savu pievilcīgi trauslo un, kā atzīts, nedaudz puicisko ķermeni, Mosa spēja sacelt pamatīgu vētru modes industrijā. Viņa sāka strādāt jau ļoti agri – 14 gadu vecumā.
Keita bija īsa un ārkārtīgi tieva, tāpēc viņas deguna priekšā vairākkārt tika aizcirstas namdurvis uz lielo modes pasauli. Vārdi "tu esi par īsu modes skatēm" bija iesēdušies viņas galvā un atkārtojās gluži kā iestrēgusi plate, taču viņa nepadevās.
Jāpiemin, ka tieši "Calvin Klein" bija tas zīmols, kas redzēja Mosā neizmērojamu potenciālu un kompānija viņa pieņēma Keitu vien palūkojoties uz viņas neierasti skaisto ķermeni. Vairāk par "Calvin Klein" lasi šeit.
Ar to arī Keita Mosa ieviesa savas korekcijas modes pasaulē. Aktuāls kļuva tā saucamais "heroīna šiks" – bāla āda, tumši riņķi zem acīm, sarkana lūpukrāsa un izteikti izspiedušies kauli. Lai arī tas kļuva par deviņdesmito gadu modes pasaules hitu, to paspēja arī diezgan daudz kritizēt. Modeles – tajā skaitā arī Keitu Mosu – cilvēki nosodīja par ar narkotikām saistītu ideju izplatīšanu, jo nenoliedzami modeles, kuras izskatījās pēc sievietēm, kuras lieto narkotikas, šo ideju pasniedza diezgan pievilcīgā veidā. Neskatoties uz negatīvajiem komentāriem, Mosa turpināja turēties modes pasaules virsotnē.
Vairāk nekā 300 žurnālu vāki ir rotāti ar Keitas Mosas ķermeni – tas ir izcils sasniegums jebkurai modelei. Keita ir filmējusies un reklamējusi vairākus pasaulslavenu dizaineru zīmolus, kā piemēram, "Chanel" un "Dior". 2005. gada jūnijā viņa saņēma Modes Ikonas balvu no Amerikas modes dizaineru padomes.
Cilvēki, kas strādājuši ar Keitu atzīst, ka tas ir bijis liels prieks un pagodinājums, jo kad viņa ir kameras priekšā, viņa vienkārši atdod sevi visu, tāpēc dažkārt, kad viņa kavējās par kādu stundu, viņai tiek piedots. Tomēr ir bijuši kolēģi, kas nav izpratuši viņas pārlieku lielo seksualitāti un atklātību visos jautājumos.
Filmu par Keitu Mosu skaties ceturtdien, 30. jūnijā, plkst. 21.00 360TV!
Alkohols, narkotikas un nelaimīga fotogrāfija - lietas, kas gandrīz nogremdēja modeli
Kā jau daudzām slavenībām, kuru dzīvēs pēkšņi ienāk teju viss, un ir vēlme izbaudīt visu, arī Keitai ir nācies saskarties ar naktsdzīves ēnām. Savu popularitāti un pasaules atpazīstamību Mosa ieguvusi ne tikai pateicoties savai modeles karjerai, bet arī ar ļoti krāšņo personīgo dzīvi. Mosa ir atzinusi, ka lietot alkoholu un pīpēt zālīti viņa ir sākusi jau divpadsmit gadu vecumā.
Jāteic, ka grāmatā "Champagne Supernovas", kurā atklātas modes pasaules aizkulises stāstīts, kā, piemēram, Keitu Mosu paziņo lokā apbrīnoja par viņas spējām vienā reizē uzņemt tik daudz narkotisku vietu, heroīnu noskalojot ar kārtīgu alkohola devu. Tāpat nevar nepieminēt viņas ārkārtīgi lielo ballīšu garu, kas no viņas pilnībā strāvoja.
Īpašs skandāls izvērtās 2005. gadā, kad mediju rīcībā nonāca fotogrāfija, kurā bija redzams, kā Mosa kopā ar tā brīža draugu Pītu Dohertiju, kurš arī slavens ar savu cīņu ar iekšējiem dēmoniem, uzņem kārtīgu devu narkotisko vielu. Jāsaka, ka tā bija viena no zīmīgākajām modeles fotogrāfijām, jo gandrīz izjauca visu viņas karjeru. Tajā brīdī no Mosas pakalpojumiem atteicās vairāki modes nami, piemēram,"H&M", "Burberry" un "Chanel", nevēloties ar modeli vairs sadarboties.
Filmu par Keitu Mosu skaties ceturtdien, 30. jūnijā, plkst. 21.00 360TV!
Dāma, kas diktē noteikumus modes pasaulē
Vai zināji, ka tieši Keita Mosa bija tā, kas modē atgrieza modē iespīlētos džinsus ar sašaurinātiem galiem (skinny jeans)? Tieši tā! Lai gan jau iepriekš dažādas pankroka grupas bija aktualizējušas šo tendenci, tā tika nedaudz aizmirsta astoņdesmitajos gados hip hopa kultūras iespaidā. Ap tūkstošgades miju Keita bija tā, kas šo tendenci padarīja atkal modīgu.
Tāpat ir arī citas zīmīgas tendences, kuru popularizēšanā pirkstu pielikusi Keita Mosa. Piemēram, viņa bez jebkādām rūpēm ikdienā nēsāja stilizētus vīriešu apģērbus, ģērba drēbes un izmantoja aksesuārus ar zvaigznēm un leoparda rakstu un uzdrošinājās uzģērbt kleitas, kas izskatās pēc naktskrekliem. Protams, viņai pateikties varam arī par dabīgo skaistumu, jo viņa noteikti nebaidās iziet no mājas, neuzklājot kosmētikas slāni.
Tāpat Mosa noslēdza līgumu ar apģērbu tirgotāju "Topshop" par savas apģērbu līnijas radīšanu, un Mosa radīja savu smaržu līniju, pasaulei to atrādot 2007. gadā ar nosaukumu "Kate". Gadu vēlāk sekoja arī otrās smaržas – "Velvet Hour".
Filmu par Keitu Mosu skaties ceturtdien, 30. jūnijā, plkst. 21.00 360TV!
Mīlas dzirksteles un sānsoļi
Raksta tapšanā izmantota informācija no "Biography", "The Guardian", "Dailymail", "Vogue", "Telegraph", "Vanityfair".