'Vīrieši liekas gultā ar Gildu, bet mostas ar mani.' Šarmantās Ritas Heivortas skaudrais dzīvesstāsts
Zane Meistere
Smaga bērnība, nebeidzamas mīlestības problēmas un, varētu teikt, bēdīga mūža izskaņa piemeklēja talantīgo un šarmanto aktrisi Ritu Heivortu, kuru lielākā daļa noteikti asociē ar filmu "Gilda". Par godu valdzinošās aktrises dzimšanas dienai, kas atzīmējama 17. oktobrī, piedāvājam iepazīt viņas nebūt ne vieglo dzīvesstāstu.
1918. gada 17. oktobrī Ņujorkā dejotāja Eduardo un teātra mākslinieces Volgas ģimene sveicināja pasaulē nākušo Margaritu Karmenu (labskanīguma dēļ vēlāk viņas vārds tika saīsināts uz Rita). Un, kā jau var spriest pēc vecāku radošajām izpausmēm, nebija nekāds brīnums, ka arī viņa sevi atrada šāda tipa dzīvesstilā – jau 12 gadu vecumā viņa bija profesionāla dejotāja.
Būdama jauna meitene, Rita kopā ar vecākiem pārvācās uz Losandželosu, un jau pēc neilga laika pievienojās savam tēvam uz skatuves. Tomēr tas, kā "People" atzinusi biogrāfe Barbara Līminga, nebija nekāds jautrais ģimenes kopā pavadīšanas laiks. Tēvs, lai nopelnītu naudu, prezentēja Ritu kā savu sievu, uzzieķējot prāvu kosmētikas kārtu un ieģērbjot seksīgās drēbēs. Pēc Līmingas teiktā, Ritas tēvs viņu ne vien ik pa laikam iekaustīja, bet arī izvaroja. "Pēcpusdienās Eduardo viņu izvaroja, bet naktīs – ar viņu dejoja," tā Līminga, kura šo faktu atklājusi, veidojot savu grāmatu "If This Was Happiness" un sarunājoties ar Ritas otro vīru – Orsonu.
Un tieši tur, kādā Meksiskas naktsklubā, dejojot ar savu tēvu, "Fox Film Company" producents ievēroja 16 gadus veco jaunieti ar apbrīnojamo talantu, vēlēdamies uz karstām oglēm noslēgt līgumu.
Karjera un valdzinošās dāmas tēls
Ritas debija kino pasaulē bija 1935. gadā filmā "Under the Pampas Moon", pēc kuras sekoja vēl virkne dažādu lomu filmās "Dante's Inferno"(1935), "Charlie Chan in Egypt" (1935), "Meet Nero Wolfe"(1936) un "Human Cargo" (1936), tomēr par vienu no lielākajiem atspēriena punktiem var minēt filmu "Only Angels Have Wings" (1939), pēc kuras izdevums "Life" viņu nodēvēja pat par "Lielisko amerikāņu mīlas dievieti".Šis apzīmējums viņai palīdzēja virzīties pa karjeras kāpnēm un iegūt vēl lielāku atzinību no faniem. Noteikti jāizceļ arī turpmākās filmas – "Strawberry Blonde" (1941), "My Gal Sal" (1942), "You Were Never Lovelier" (1942) un citas.Rita burtiski apbūra visus ar savu valdzinošo dabu, tāpēc ne velti 1941. gada izdevumam "Life" veidotais foto, kurā viņa tērpusies melnās mežģīnēs, kļuva par dienējošo karavīru mierinājumu. Bet Rita šādai uzmanībai neiebilda.Par dziedošās un dejojošās aktrises slavas virsotni uzskatāms laiks, kad pie skatītājiem nonāca filma "Gilda" (1946), kas parādīja Ritas valdzinājumu pilnā apmērā – filmā atrodama provokatīva striptīza aina, kurā Rita lēni un valdzinoši novelk savus garos cimdus. Konservatīvākā skatītāju daļa bija sašutuši par šāda tipa ainu, kas neatbilda tā laika standartiem. Jāteic, ka šī loma iespiedās daudzu fanu atmiņās, tāpēc daudzi sāka pielīdzināt tēla lomu viņas patiesajai dabai. Ne velti reiz Rita sacījusi: "Vīrieši liekas gultā ar Gildu, bet mostas ar mani." Nākamajās divās desmitgadēs viņa piedalījās vēl daudzās filmās, tostarp "Circus World" (1964), pateicoties kurai, viņa ieguva savu vienīgo "Zelta globusu". Viņas pēdējā loma bija 1972. gada filmā "The Wrath of God".
Nelaimīgās mīlestības lāsts: piecas izjukušās Ritas laulības
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit