Viņa Foto - 517
Foto: Publicitātes attēli
Garā auguma, balss tembra un spēcīgās harismas dēļ Egils Boitmanis ir viegli pamanāms un paliek atmiņā. Viņš ir uzņēmējs, kurš pārstāv modernu un strauji augošu nozari – digitālo mārketingu, kā arī tā apmācības. Viņš bija viens no pirmajiem Latvijā, kura bizness balstījās uz "Google" pakalpojumu nodrošināšanu citiem uzņēmumiem.

Egila stāsts par karjeras veidošanos lasāms grāmatā "Kā gūt panākumus Latvijā", kas izdota ar "Baltic International Bank" atbalstu. Grāmatā lasāmajā intervijā Egils iepazīstina ar savu ceļu uz uzņēmējdarbību, pieeju panākumu gūšanai un to, kā viņam izdodas efektīvi strādāt.

Kas ir panākumi? Un kāpēc mani vispār intervē?

"Ja spriežu pēc saviem iekšējiem kritērijiem, šķiet, neesmu izdarījis neko tādu, lai savu dzīvi sauktu par panākumiem pilnu. Es lepojos ar to, kas esmu, ko esmu piedzīvojis un kas man tagad ir. Ja kāds var gūt iedvesmu vai mācīties no tām lietām, kurām esmu gājis cauri, tad, lūdzu...

Mani sauc Egils Boitmanis, un es esmu no Talsiem. Par īstu uzņēmējdarbības sākumu manā dzīvē jāuzskata brīdis, kad nodibināju aģentūru "Infinitum".

Pirms astoņiem gadiem es atvēru žurnālu un izlasīju, ka ir tādi biznesa inkubatori un viens tāds tikšot atvērts Rīgā. Sameklēju kontaktus, sarunāju tikšanos, aizgāju un teicu, ka es īsti nezinu, ko darīt, bet gribu tikt inkubatorā. Piedāvāju vienu ideju, otru ideju, trešo, un man teica: jā, viena der! Un es biju iekšā!"

Sākt no nulles un iemācīties pastāvīgumu

Foto: Publicitātes attēli
""Infinitum" ir digitālā mārketinga pakalpojumu aģentūra un darbojas vēl joprojām. Uzņēmumu izveidoju, iestājos inkubatorā, bet attīstības process bija ļoti garš, sāpīgs, jo bija jāpierod pie pastāvības. Jāatzīstas, ka līdz tam ilgāk par sešiem mēnešiem vienā darbavietā nebiju strādājis. Kad aizbraucu uz Amerikas Savienotajām Valstīm, lai piedalītos programmā "Work and Travel", piecos mēnešos nomainīju vienpadsmit darbavietas. Bet, kad ir savs uzņēmums, tā vairs nevar. Turklāt, ja vēl esi biznesa inkubatorā, kur katru mēnesi ir jāsniedz atskaites, tu jūti pienākumu kaut ko darīt.

Ja man būtu bijis pamatkapitāls un cita izglītība, tad varbūt būtu izvēlējies citu biznesu. Bet es izvēlējos digitālo mārketingu, jo tas ir pakalpojums, – lai ar to sāktu nodarboties, nevajag ne ražotni, ne mašīnas, ne noliktavas. Es sāku no nulles.

Laika gaitā sapratu, ka fokusēšanās uz kaut ko vienu nedod pietiekami ātru attīstību manai personībai. Tāpēc izveidoju "Digital Journey", kas nodarbojas ar digitālajām apmācībām. Un attīstība uzreiz kļuva straujāka.

Šobrīd darbojos jaunuzņēmumu jeb "start-up" komūnā un sniedzu savu ieguldījumu uzņēmumu attīstībā – piesaistos vai nu kā investors, vai vienkārši mentors."

Nodarbošanās maiņa prasa mainīt cilvēkus sev apkārt

Foto: Publicitātes attēli
"Esmu sapratis, ka grūtākais manos uzņēmēja gados, pēc manas pieredzes, ir cilvēki, kas saka: "Nu, ko tu ņemies? Labāk ej un atrodi normālu darbu!" Tajā brīdī, kad jau esi izveidojis savu uzņēmumu, izgājis cauri grūtībām un neziņai, tad uzreiz it kā draudzīgi, bet vienlaikus caur joku saka: "O! Biznesmenis atbraucis!" Ja ar šo attieksmi jāsaskaras gadu no gada vienkārši tāpēc, ka esi vienīgais no draugiem un radiniekiem, kuram vispār ir uzņēmums.

Tāpēc man jāsaka, ka tiem, kuri domā kļūt par uzņēmējiem, par līderiem, entuziastiem, kuriem rūp savi darbinieki (tas nozīmē – palīdzēt ne tikai profesionālajā, bet arī privātajā dzīvē), šādā gadījumā ir jāizdara izvēle – ir jāmaina apkārtējo cilvēku loks, ja tie tevi neceļ augšup. Ja to nedarīsi, būs grūti.

Grūti būs arī kā ar nazi nogriezt attiecības ar draugiem un radiniekiem un sākt dzīvi ar pavisam jauniem cilvēkiem, bet es teikšu skaidri – tas ir nepieciešams. Apkārt ir jābūt cilvēkiem, kuri saka: "Jā, lieliski, dari! Ā, šis nesanāca, bet nepadodies, mēģini vēl!" Ir jāatrod šādi cilvēki.

Cilvēki, kas ir mums apkārt, ir kā striķīši. Jāsaprot, vai tie striķīši mūs velk uz augšu vai uz leju. Jāmeklē tie striķīši, kas velk mūs uz augšu. Nekad nav par vēlu atmest nevajadzīgos striķīšus.

Kāds viedais cilvēks man reiz stāstīja, ka ir pārrāvis saites ar saviem radiniekiem un ikdienā izvairās no jebkādas komunikācijas ar viņiem, jo visi runājuši tikai par to, kā kādreiz bijis. Viņš sacīja: "Ja tu runā par to, kā kādreiz bija, tad tu noveco straujāk. Ja tu runā ar jauniem cilvēkiem, tu paliec jauns." Mainot apstākļus apkārt, arī pats vari mainīties."

Kaut ko jaunu var iegūt, atlaižot veco

Foto: Publicitātes attēli
"Jā, varbūt ir sāpīgi kādā brīdī pazaudēt savu veco "es", bet, ja tu uz kaut ko tiecies, tad zini – šis jāraksta ar trekniem burtiem – tu nevari būt superveiksmīgs uzņēmējs, ja katru sestdienu ej un dzer ar saviem vecajiem draugiem vecajā krogā un runā par to, kā ir bijis agrāk. Tas nav iespējams. Nav iespējams saglabāt veco un gribēt kaut ko jaunu.

Ja esi sapulcinājis apkārt sev pareizos cilvēkus, tad jāpatur prātā – ko tu vari dot pretī. Tu nevienam neesi vajadzīgs, ja neko nespēj dot. Dabā nav nevienas lietas, kas nekalpo ar kaut kādu jēgu. Ja tava dzīves jēga ir darīt kaut ko negatīvu, agrāk vai vēlāk šie pareizie cilvēki no tevis novērsīsies, ja darīsi pozitīvas lietas, apkārtējie tev palīdzēs vēl vairāk. Tāpēc vienmēr ir jāatrod, ar ko tu vari būt noderīgs – ne tikai sabiedrībai kopumā, bet arī katram cilvēkam, kuru satiec un ar kuru parunā.

Un ko prasīt pretī, ja esi atradis un devis šo noderīgumu? Uzreiz varu pateikt, ka tie cilvēki, kuri iet un citiem stāsta: "Hm, es viņa labā izdarīju tik daudz, viņš man atpakaļ neko nedeva," – dara to veltīgi. Šajā pasaulē neviens nav piedzimis, lai atmaksātu tev par to labo, ko esi citam izdarījis. Visi labie darbi un domas tev atnāks – no citiem cilvēkiem, no citām pusēm un reti kad tieši no tiem, kuriem kaut ko daudz esi pēc savas mērauklas devis. Ir jārūpējas par sevi, ir jāstrādā ar sevi. Kad tu esi par sevi parūpējies, tad ir jārūpējas par citiem. Mana prioritāte vienmēr būšu es pats!"

Pilnu interviju lasi grāmatā "Kā gūt panākumus Latvijā"! Grāmata nopērkama Latvijas grāmatnīcās, kā arī pieejama elektroniskā formātā aplikācijā "Fabula".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!