Lasīšanas traucējumus bieži vien atklāj tik pēc dažiem skolā pavadītiem gadiem, kad problēma ir krietni samilzusi. Pamatskolnieku sāk ķircināt, bērna neapmierinātība pieaug, ka pat priekšmetos, kas viņam padevās, rezultāti sāk pasliktināties. Kamēr skolotājs bieži vien vispār nereaģē vai reaģē par vēlu, būtu labi, ja vecāki paši uzmanīgi pievērstu bērnam uzmanību.
Iespējamas lasīšanas traucējumu pazīmes ir tas, ka bērns sāka vēlu runāt un vēl aizvien viņam ir ierobežota runas izpratne. Sākumskolā lasīšanas stundās viņš pēkšņi apstājas un nevar izlasīt tālāk vai viņam "slīd" rindas, vai arī pats pieliek, izlaiž vai samaina vārdu tekstā. Burti pēkšņi sāk lēkāt, kā rezultātā, piemēram, burts b pārvēršas par burtu p vai burts u pārvēršas par burtu n un otrādi. Tāpat patskanis var pārvērsties līdzskanī, un rezultātā teksts kļūst nesalasāms.