Nesen veiktā pētījumā noskaidrots, ka mīļotajai sievietei dāvināto smaržu izvēle, ko vīrietis veicis pats pēc saviem ieskatiem, liecina par viņa nolūkiem konkrētajās attiecībās.
Piemēram, slavenību radīto smaržu zīmolu izvēle, pēc ekspertu teiktā, liecina par vīrieša neieinteresētību ilgtermiņa attiecību veidošanā, kuru vietā viņš labprātāk dod priekšroku īslaicīgām, nenopietnām attiecībām.
Savukārt, ja dāvanā saņem aromātus, kam raksturīgs romantisks noformējums un smarža, piemēram, "Beautiful by Estee Lauder", "Romance by Ralph Lauren" vai "J'Adore by Christian Dior", vīrietis tevi uztver par mājas pavarda sargātāju un šo īpašību ļoti novērtē.
Interesanti, ka, pētniekiem aptaujājot sievietes, kuras saņēmušas gan slavenību zīmolu smaržas, gan iepriekš minētos klasiski romantiskos aromātus, atklājies, ka pirmajām dāvana tikusi noformēta visai pavirši, savukārt romantisko aromātu īpašnieces pārliecināti atbildējušas, ka dāvana bijusi noformēta rūpīgi un pārdomāti, tādējādi vēlreiz apstiprinot pētnieku gūtos secinājumus.
Jāpiebilst, ka, esot attiecību sākuma stadijā, vīrieši visbiežāk izvēlējušies savām sievietēm dāvināt novērtētu zīmolu un dizaineru radītus aromātus – "Flora by Gucci", "Candy by Prada", "Daisy by Marc Jacobs" un "Just Cavalli by Roberto Cavalli" – tādējādi vēloties uz partneri atstāt iespaidu.
Savukārt vīrieši, kuri ar savām partnerēm ir ilgās un nopietnās attiecībās, bieži vien pieturas pie klasikas, piemēram, "Chanel No. 5".
Pētījums veikts, aptaujājot 2000 vīriešus un viņu partneres par smaržu dāvināšanas paradumiem, populārākajām izvēlēm un tīkamākajiem aromātiem, kā arī attiecību ilgumu.
Rezultātā secināts, ka cenu ziņā pieejamākas un slavenību radītas smaržas visbiežāk tiek dāvinātas sievietēm, ar kurām vīrieši neplāno veidot ilgtermiņa savienību, romantiski noformēti un saldi aromāti – sievietēm, kuras vīrieši uzlūko kā potenciālās savu bērnu mātes, izsmalcināti un klasiski, kā arī ekskluzīvi aromāti tiek sievietēm, kuru vīrieši ir patiesi pārliecināti par savām jūtām, kā arī vēlas apprecēties, bet klasiski aromāti tiek dāvināti sievām un dzīves biedrenēm ar ilgu attiecību stāžu.