Koncentrēšanās spējas
- Vai bērnam vajag ilgāku laiku, lai noskaņotos kāda spēlei?
- Vai bērns ir gatavs salikt grūtākās pakāpes puzli nekā iepriekš? Vai viņš gatavs pieņemt izaicinājumus?
- Vai bērns gatavs ilgstoši risināt uzdevumus?
- Vai bērns spēj veikt konkrētu uzdevumu arī tad, ja vienlaicīgi tiek uzdoti vairāki uzdevumi, kas jārisina viens pēc otra?
Emocionālā pašregulācija
- Vai bērns pie galda sēž mierīgi?
- Vai bērns gaida, kamēr pieaugušie pabeidz sarunu, nepārtrauc telefonsarunu?
- Vai viņš klausās, ko stāsta citi?
- Vai viņš seko līdzi nelieliem priekšlasījumiem? Vai viņš var secīgi atstāstīt stāstiņa saturu?
Sociālā kompetence
- Vai bērns konfliktus ar saviem vienaudžiem risina patstāvīgi un ar vārdu palīdzību un nekaujoties?
- Vai viņš spēj atlikt malā savas personīgās vēlmes kopīga mērķa labā?
- Vai viņš spēles laikā ļauj izteikt savas domas draugiem, brāļiem vai māsām, kaut arī zina atbildi vai risinājumu?
- Vai viņš spēj līdz galam izspēlēt kādu galda spēli arī tad, ja ir skaidrs, ka viņš zaudēs?
- Vai bērns spēj nodibināt kontaktus ar citiem bērniem, esot svešā vietā vai nepazīstamā kompānijā?
Acu un roku koordinācija
- Vai viņš ir prasmīgs, darbojoties ar savu spēļu konstruktoru vai vienkāršu sadzīves tehniku?
- Vai viņš var patstāvīgi un kārtīgi saģērbties? Vai pogas ir aizpogātas pareizi un vai rāvējslēdzējs ir pareizi aiztaisīts?
- Vai viņš kārtīgi griež, sien lentes, asina zīmuļus, ēd ar nazi un dakšiņu un prot izmantot abas rokas?
- Vai viņš spēj noķert un aizmest bumbu?
- Vai viņš prasmīgi lieto zīmuļus, šķēres, papīru un līmes zīmuli?
Valodas prasmes
- Vai viņam patīk runāt un stāstīt?
- Vai runājot, viņš spēj pieturēties pie uzsāktās tēmas?
- Vai viņš var izrunāt jaunus vai grūtus vārdus?
- Vai viņš spēj atšķirt līdzīgus vārdus, piemēram, "māja, kāja"?
- Vai viņš var nosaukt visus skolai vajadzīgās lietas? Dzēšgumija, ūdens krāsas, ābece utt.?
- Vai viņš uzreiz paveic mazus uzdevumus, vairākas reizes negaidot norādījumus?
- Vai viņš var pastāstiet par konfliktiem vai strīdiem, kas notikuši dienas laikā un bez vecāku klātbūtnes?
Matemātiskās spējas
- Vai viņš spēj labi orientēties telpā?
- Vai viņš izprot virzienus un atrašanās vietu aprakstus – augšup-lejup, uz priekšu un atpakaļ, blakus, starp?
- Vai viņš var salikt savam vecumam atbilstošu puzli?
- Vai viņš ievēro izmēru atšķirības Lego klucīšiem vai monētām?
- Vai viņš saprot, ko nozīmē dažādas ceļazīmes, piemēram, autostāvvieta, pietura, gājēju pāreja utt.?
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit