Sarunas ir ierocis, ko mēs izmantojam katru dienu, lai veidotu tuvākas vai tālākas attiecības un, ja pareizā situācijā tiek pateikti īstie vārdi, tās var darīt brīnumus pat vissaspringtākajās situācijās. Daudzi no mums domā, ka ir labi komunikatori, bet pētījumi rāda, ka mēs tajā esam pārsteidzoši nepieredzējuši. Vienalga, vai ar e-pastu starpniecību vai sarunājoties aci pret aci, mēs neprotam kontaktēties tik labi, cik varētu.
Tomēr patiesībā ir itin viegli mainīt savus ieradumus un runāt, klausīties tā, ka sarunas biedrs sāk izjust pret tevi simpātijas un uzticību dažu sekunžu laikā. Tādēļ, vienalga ar ko tu runātu - draugu, mīļoto vai darba kolēģi, ievēro allwomentalk.com sniegtos padomus, kā panākt vislabāko dialogu, kāds iespējams.
Elpo un izstaipies
Kad saruna kļūst saspringta, persona, kura spēj saglabāt tās laikā mieru, gūs vislielāko labumu. Stress rada aizkaitināmību, aizkaitināmība noved pie dusmām, savukārt dusmas liedz tev iespēju izskaidrot konkrētās lietas vai notikuma jēgu. Tādēļ, pirms tu iesaisties kādā nopietnā dialogā, pirms tam minūti vai divas relaksējies. Daudzi pētījumi uzrāda, ka tik vienkārši vingrinājumi kā lēna elpošana, izskaitīšana līdz pieci, kakla izstaipīšana un pat tēlotas žāvas var mainīt tavu smadzeņu stāvokli un uzlabot tavas komunikācijas spējas.
Domā pozitīvas domas
Ikviena negatīva doma, kas izslīd cauri tavam prātam, var iejaukties tavu smadzeņu darbībā, piemēram, valodas uztveršanā, spējā klausīties un runāt, novedot pie abpusējas aizsardzības reakcijas un neuzticēšanās. Tādi paziņojumi, kā "tu mani pievīli", "man nepatīk tavs tonis" vai pat acu grozīšana var radīt cīņas reakciju otra cilvēka smadzenēs.
Lai to pārvarētu, ievies "pieci pret viens" likumu. Proti, jebkurai negatīvajai domai, ko tu turi sevī pret otru cilvēku, liec pretī piecas pozitīvas. Pētījumi rāda, ka šis ir viens svarīgākajiem soļiem, ko spert, lai personīgajā dzīvē un karjeras attiecībās sasniegtu panākumus.
Smaidi
Ja savstarpējās sarunas laikā tu vēlies palielināt savus panākumus, pirms sarunas sākuma centies domāt par kādu, kuru tu mīli vai atceries patīkamas atmiņas. Tādējādi tu radīsi maigu, draudzīgu izteiksmi, kas liecinās par laipnību, spēju just līdzi un ieinteresētību. Kad otra persona to redzēs, tas viņam radīs uzticamības sajūtu smadzenēs. Pavēro šādā brīdī sarunbiedra seju – tā atspoguļos tās pašas izjūtas, kas parādās tavā sejā.
Ieskaties otra dvēselē
Acu kontakts smadzenēs stimulē sociālo tīklu shēmas, kas samazina stresa hormona kortizola līmeni un palielina laimes hormona oksitocīna paaugstināšanos. Cītīga skatīšanās uz otras personas seju nozīmēs arī to, ka tu labāk spēsi atpazīt septiņas pamata sejas izteiksmes – dusmas, bailes, skumjas, riebumu, pārsteigumu, nicinājumu un laimi pat, ja tās ilgs vienu īsu brīdi.
Izsaki atzinību
Pirmie vārdi, ko teiksi otrai personai, uzstādīs toni visai komunikācijai, tādēļ viens vienīgs kompliments var būt viss, kas ir nepieciešams, lai radītu labu sadarbību un uzticamību. Savukārt sūdzības un neapmierinātība nekavējoties radīs pretējo efektu – sarunbiedrs nostāsies aizsardzības pozā un tev būs grūtāk panākt to, ko vēlies.
Tieši tādēļ ir iesakāms sarunu uzsākt ar nelielu komplimentu, savukārt to pabeigt ar frāzi, kurā ir dziļa atzinība pret otru personu. Pētījumi rāda, ka šāds sarunas nobeigums ir uzskatāms par īpaši veiksmīgu, jo paliek otra cilvēka prātā vēl ilgi pēc komunikācijas beigām.
Radi uzticību
Kad beidzot esi nonākusi pie svarīgām sarunām ar saviem mīļotajiem cilvēkiem, centies runāt maigi un viegli. Tas nozīmē, ka ieteicams runāt lēni, jo tādējādi tu vari palielināt sava sarunbiedra respektu pret tevi.
Tāpat liela nozīme ir tavam tonim. Ja tu to pazemini un sāc runāt lēnāk, klausītājs tevi sadzirdēs un reaģēs uz tevis teikto ar lielāku uzticību.
Cītīgi klausies
Pētījumi rāda, ka lielākā daļa no mums sāk runāt, pirms sarunas biedrs ir pabeidzis savu sakāmo. Pat ārstiem, kuri ir speciāli trenējušies klausīties uzmanīgi, lai nepalaistu garām nozīmīgu medicīnisku informāciju, piemīt tendence pārtraukt pacientu pirms vēl ir nostabilizējusies viņa uzticība speciālistam.
Lai klausītos patiešām uzmanīgi, tev ir jātrenē savs prāts koncentrēties uz otru personu un ir jāieklausās ne vien viņa vārdos, bet jāvēro sejas izteiksmes un ķermeņa valoda. Protams, tas prasīs laiku, taču, pat ja otras personas teiktajā nav nekādas jēgas, centies uz to atbildēt, nevis uzreiz pārvirzīt sarunu atpakaļ uz to, par ko sākāt runāt.