Kamēr bērna dzirde nav attīstījusies, viņš nedzird, kā vārdi pareizi izklausās un to vietā izdomā savus. Šī iemesla dēļ bērns visbiežāk pats to nemana, nedzird, ka kļūdās un kādas skaņas izrunā nepareizi, tādēļ šajā stadijā nav vērts kļūdas labot un rāties. Labākais, ko var darīt ir pareizi atkārtot šo vārdu un vārdus ar līdzīgām skaņām, līdz bērns izdzird, kā tie skan.
Lai nebūtu grūtības mācībās, ir ļoti svarīgi vingrināties atcerēties dzirdēto. Ja bērnam dzirdes atmiņa ir vāja, viņš nespēj atcerēties, kas viņam jādara un nespēj saprast uzdevuma mērķi. Tas izpaužas kā grūtības koncentrēties un nepatika pret skolu. Ja bērns vāji uzklausa mutiskus norādījumus, viņam ir vecumam neatbilstoši mazs vārdu krājums, viņš neprot izteikt savas domas un viņam ir grūtības atcerēties teikto, bērns skolā bieži cieš no pašapziņas trūkuma, jo nespēj sekot līdzi skolotāja skaidrojumiem.