Ikvienai pirmsskolas izglītības iestādei ir saistoši Ministru kabineta noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, kuros noteikti plānotie bērna sasniegumi pirmsskolas izglītības apguves nobeigumā.
Taču jāņem vērā, ka pirmsskolas vecumā bērnu attīstība norit nevienmērīgi: vienam bērnam – ātrāk, otram – lēnāk, tāpēc noteiktie bērna sasniegumi nav obligāti. Ikdienā pie normatīvajā dokumentā noteikto apgūstamo zināšanu un prasmju veidošanas mērķtiecīgi strādā pirmsskolas izglītības skolotāji, kuri vislabāk spēj novērtēt bērna sasniegumus. Lai vecāki rastu atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem, Valsts izglītības satura centrs (VISC) ir izstrādājis metodisko materiālu "Bērns sešu gadu vecumā: no rotaļām uz mācībām", atzīmē VISC sabiedrisko attiecību speciāliste Diāna Āboltiņa.