Foto: PantherMedia/Scanpix
Katru pavasari daļa sešus gadus veco bērnu vecāku lauza prātu par to, vai atvasi rudenī sūtīt uz skolu būtu prātīgi. Vai bērns ir gatavs jaunajai dzīvei? Varbūt gadu vēl ļaut pabaudīt bērnības garšu, atstājot bērnudārzā? Par to, kādām prasmēm būtu jāpiemīt bērnam, kurš pošas uz pirmo klasi, atbildes sniedz Valsts izglītības satura centra speciālisti, psiholoģe un bērnudārza vadītāja. Ja arī tavās mājās ieperinājušās šaubas par šiem jautājumiem, noteikti būs interesanti uzzināt, ka patiesībā lasīt un rakstīt prasme nebūt nav galvenie kritēriji, pēc kuriem izlemt jautājumu.

Ikvienai pirmsskolas izglītības iestādei ir saistoši Ministru kabineta noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, kuros noteikti plānotie bērna sasniegumi pirmsskolas izglītības apguves nobeigumā.

Taču jāņem vērā, ka pirmsskolas vecumā bērnu attīstība norit nevienmērīgi: vienam bērnam – ātrāk, otram – lēnāk, tāpēc noteiktie bērna sasniegumi nav obligāti. Ikdienā pie normatīvajā dokumentā noteikto apgūstamo zināšanu un prasmju veidošanas mērķtiecīgi strādā pirmsskolas izglītības skolotāji, kuri vislabāk spēj novērtēt bērna sasniegumus. Lai vecāki rastu atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem, Valsts izglītības satura centrs (VISC) ir izstrādājis metodisko materiālu "Bērns sešu gadu vecumā: no rotaļām uz mācībām", atzīmē VISC sabiedrisko attiecību speciāliste Diāna Āboltiņa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!