1.-5. diena
Maigā balsī paziņo bērnam, ka viņš ir kļuvis vecāks, bet lielie bērni vairs nelieto knupi. Pastaigas laikā pievērs uzmanību bērniem, kuriem mutē nav māneklīša, kuri nedzer no pudelītēm, kurai galā ir pupiņš. Parādi šos bērnu savējam, pastāsti, ka šie bērni ir jau pavisam lieli – tādi, kāds pavisam drīz būs viņš pats.
Paskaidro, ka tagad knupītis būs pieejams tikai noteiktās situācijās: pirms miega, situācijās, kad mazulis ir satraukts, brauciena laikā kādā transportlīdzeklī. Saglabā mieru un seko noteiktajam plānam, nepakļaujies mazuļa mēģinājumiem tevi pierunāt: jā, mums abiem ir grūti, taču rezultāts neliks gaidīt. Meklē alternatīvus veidus, kā nomierināt bērnu: padziedi dziesmiņu, palasi grāmatiņu, pazīmējiet, iedod kādu mīksto mantiņu, kas bērnam ir īpaši mīļa.
Brīdini visus pārējos, kuri iesaistās bērna auklēšanā, ka pienācis laiks atradināties no mānekļa lietošanas. Tēti, aukli, vecmāmiņu – visiem ir jāzina, kas notiek un pēc kādas shēmas tu esi nolēmusi darboties. Citādi plāns nestrādās.
5.-15. diena
Pakāpeniski samazini māneklīša došanas devas, ja tā var izteikties, proti, vienkārši dod to arvien retāk. Sāc ar tām situācijām, kad bērns ir nomodā. Ja viņš zīmē vai spēlējas smilšu kastē, tad tas jādara bez knupja mutē.
Piedāvā mazulim bonusu vākšanas sistēmu, kas ļaus dažreiz pasūkāt pupiņu arī dienas laikā: piemēram, to var uz neilgu laiku izsniegt kā balvu par to, ka bērns pats ir savācis rotaļlietas vai apēdis dārzeņus pusdienu laikā.
Brīdini mazuli, ka knupītim pa dienu, kas "dzīvo" pie tāda liela bērna, tomēr ir jāatpūšas un jāpaguļ – jo, redz, tas taču ir uzticami kalpojis mazulim tik ilgu laiku un nu jau ir piekusis. Tādēļ labāk viņu dienas laikā netraucēt bez īpaša iemesla.
"Pa kluso" izdur knupītī ar adatu caurumu, lai tas vairs nebūtu tik "garšīgs", un bērnam paziņo, ka knupis palicis tik mīksts un netīkams, jo noguris.
6.-10. diena
Paskaidro mazulim, ka skumt pēc knupīša ir pilnīgi normāli un tajā nav nekā briesmīga. Taču tas būs ļoti priecīgs, ja viņa lietošanas vietā bērns izvēlēsies pazīmēt, parotaļāties, palasīt vai nodarboties ar jebko citu, kas viņam patīk.
Paskatieties grāmatiņas vai multfilmas ar bērna mīļākajiem varoņiem. Pievērs viņa uzmanību, ka visi šie varoņi multenītē itin labi iztiek bez knupīša.
10.-12. diena
Savāc visus nieciņus, kurus mazulis iecienījis bāzt mutē un noliec tos drošā vietā, lai lieku reizi mazajam tie nerādītos acu priekšā. Nedz gultiņā, nedz tavā somiņā, nedz starp mantām šīs lietas nedrīkst atrasties.
11.-15. diena
Kopā ar mazuli morāli sagatavojies šķirties no māneklīša. Pamēģini bērnu pierunāt aizmigt bez tā – esi blakus, runājies klusā un maigā balsī, pasaki, ka katram gadījumam – knupis būs kaut kur blakus un atnāks, ja viņam kļūs pavisam bēdīgi bez tā. Neliec knupi zem bērna spilvena, lai viņš tik viegli nevarētu iegūt kāroto.
15. diena
No rīta pasaki, ka vakarā knupītis dosies uz pasakainu zemi, no kurienes arī bija ieradies pie mazulīša. Kopīgi abi iepakojiet to skaistā aploksnē un paslēpiet starp rotaļlietām vai arī tur, kur, bērnaprāt, tam būtu visērtāk. Savukārt nākamajā rītā bērnam no knupīša jāsaņem dāvana – jauna manta, ar kuru varēs kopā gulēt.