Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) pēdējo gadu laikā vairākkārt saņēmusi informāciju par gadījumiem, kad skolēnu agresīvā uzvedība rada pamatotus draudus savai, citu izglītojamo un izglītības iestādes darbinieku veselībai, dzīvībai vai drošībai. Šī rīcība izpaužas, uzbrūkot vienaudžiem un skolotājiem, izmantojot asus priekšmetus, regulāri emocionāli pazemojot, lietojot rupjus vārdus, bojājot skolas inventāru u.tml. Šādi gadījumi praksē kļūst arvien biežāki un izglītības iestādes jūtas bezspēcīgas situācijas risināšanā.
Lai palīdzētu pedagogiem izprast un risināt minētās problēmas, inspekcija sagatavojusi īpašu materiālu "Izglītības iestāžu resursi un rīcība situācijās, kad skolēns ar savu uzvedību traucē mācību procesu vai apdraud savu vai citu personu drošību, veselību vai dzīvību". Tajā ielūkosimies tiktāl, lai pastāstītu, kas ir agresija, cik dažādas ir tās sejas un kādi ir biežākie agresijas iemesli.
Skolēnu agresijas cēloņi meklējami gan saistībā ar problēmām ģimenē, izglītības iestādē, gan bērna individuālo situāciju, mācīšanās grūtībām, veselības problēmām, atkarības problēmām u.c. Lai spētu palīdzēt gan pašam skolēnam, kuram ir agresīva uzvedība, kā arī nodrošinātu pārējiem izglītojamajiem drošu vidi izglītības iestādē, sadarbībā ar speciālistiem nepieciešams izvērtēt skolēna uzvedības cēloņus un rast iespējami labāko risinājumu.