Vecāki nereti nepietiekami novērtē to, ka, mācoties ēst patstāvīgi, viņu bērns patiesībā apgūst arī citas attīstībai svarīgas iemaņas. Kā norāda Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas pediatre – gastroenteroloģe Inita Kaže, bērna pieredze veidojas ar ožas, garšas, redzes, dzirdes un taustes palīdzību, un ēšanas process ir viens no tiem, kuros tiek izmantotas visas šīs maņas.
"Ļaujot bērnam ēst pašam, mēs patiesībā ļaujam viņam mācīties un novērtēt patstāvību. Runa nav tikai par ēdiena uzņemšanu, lai apmierinātu izsalkumu un uzņemtu enerģiju, kas nenoliedzami ir dzīvībai svarīgi. Mācoties ēst, bērns mācās pats sevi aprūpēt, pats īstenot savas vēlmes un vajadzības," stāsta daktere Kaže.
Turklāt, ēdot ar karoti, bērnam attīstās arī mērenības un sāta sajūta – viņš pats izzina un saprot, kāds ir viņam nepieciešamais ēdiena apjoms, lai remdētu izsalkumu. Iepazīt ēdiena garšu, smaržu un izskatu, kā arī veidot savu attieksmi pret to ir svarīgi, taču tikpat būtiska pieredze, ko sniedz ēšanas process bērna attīstībā, ir tveršanas kustību apguve, kustību nostiprināšana un precīzu kustību attīstīšana.