Vecumā līdz trīs gadiem jau 73 procenti bērnu ikdienā lieto dažādas ekrānierīces, un, vecumam pieaugot, palielinās arī ekrānos aizvadīto stundu skaits, tā liecina jaunākā aptauja, ko veica "Centrs Dardedze". Savukārt psihologi un mediķi ceļ trauksmi par nepieciešamību ekrānlaiku ierobežot: ja ekrāni tiek rādīti bērniem jau pirmajos dzīves gados vai arī ekrānlaika bērna dzīvē ir pārāk daudz, tas var negatīvi ietekmēt bērna fizisko, emocionālo un sociālo attīstību.
Kā vecākiem izvērtēt, vai ekrānos pavadīto laiku ir nepieciešams samazināt? Kad ekrānu ir par daudz? "Centrs Dardedze" psiholoģe Daina Dziļuma iesaka izvērtēt bērnu ieradumus, izmantojot šādas pazīmes.
Attiecības un emocijas
- Bērns vairāk vēlas pavadīt laiku ekrānos nekā pavadīt laiku ar ģimeni vai draugiem.
- Bērnam ir grūti sadraudzēties ar citiem un draudzību uzturēt.
- Pienākot ekrānlaika beigām, bērns izrāda izteiktas dusmas.
- Kopš brīža, kad bērns sāka lietot viedierīces, viņš kļuvis nesavaldīgāks, agresīvāks.
- Bieži veidojas konfliktsituācijas ar vienaudžiem.
- Bērnam trūkst empātijas, un viņš neizrāda rūpes par citiem.
Komunikācija
Mazuļa attīstības posmiMazuļa audzināšanaBērndārznieka attīstībaBērndārznieka aktivitātesSākumskolaSkolēna emocionālā attīstība un mācībasCentrs Dardedze
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit