Montesori, radošas nodarbes, bērns, rokas
Foto: Shutterstock

Bez matemātikas un loģiskās domāšanas mūsdienās neiztikt, par to pēdējos gados daudz tiek runāts un domāts, kā sekmēt bērnu interesi par šīm lietām, kā uzlabot skolēnu sasniegumus tieši eksaktajos priekšmetos, kas, gribas vai negribas, ir pamatā daudzām citām zinātnēm. Kā attīstīt matemātiskās un loģiskās spējas ar rotaļām, izmantojot Marijas Montesori pedagoģijas metodes, savā grāmatā "Spēlējies un audz!" stāsta tās autore Zane Višķere.

Katrs bērns piedzimst ar savu unikālo un neatkārtojamo personību, rakstura iezīmēm un spējām. Mūsu, vecāku, pedagogu, uzdevums ir stimulēt un palīdzēt apzināties un attīstīt bērnam savus talantus. Bērna agrīnā vecumā (1–3 gadi) ir periods, kad bērns mācās iepazīt sevi, augt un veidoties kā daudzpusīga personība mijiedarbībā ar pieaugušo. Lai nodrošinātu mācīties rosinošu un attīstošu, un, pats galvenais, aizraujošu vidi bērnam, nemaz nav nepieciešamas dārgas rotaļlietas no košām reklāmām un veikalu skatlogiem, uzsver grāmatas autore.

Pats galvenais, ko mēs varam sniegt mazajam ķiparam, ir nedalīta mūsu uzmanība, atraujoties no mobilo telefonu un planšetdatoru ekrāniem. Vērts atzīmēt, ka par rotaļlietu, kurai ir neskaitāmas mirdzošas podziņas, uz kurām uzspiežot, ieskanas mazliet griezīgi meldiņi, bērnu interese, parasti labākajā gadījumā, saglabājas vien nedēļu. Visu pārējo laiku rotaļlieta pavada plauktā, krājot putekļus, un ik pa laikam notrallina vienmuļu melodiju, atgādinot par savu eksistenci.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!