rotaļlietas, bērnudārzs, mantiņas
Foto: Shutterstock
Bērnudārzs daudziem mazuļiem ir vieta, kur tiek pavadīts diezgan daudz laika. Un, protams, tā ir vieta, kur bērns sāk socializēties ar vienaudžiem, mācās apgūt dažādas prasmes. No bērnudārza audzinātājām tiek gaidīta iejūtība, mīļums, spēja mazos savaldīt un vienlaikus ļaut radoši attīstīties, taču ne vienmēr tas izdodas.

Lūk, portālā "Cālis" vērsās kāda mamma, kurai ir citādāka izpratne par bērnu audzināšanas metodēm, nekā tā ir viņas bērna audzinātājai.

"Es jau kādu nedēļu staigāju apkārt un domāju par notikumu bērnudārzā. Dēliņš bieži dzied, arī bērnudārzā. Es, gaidot viņu, kamēr ēda bērni launagu, aiz durvīm dzirdēju, ka viņš dziedāja. Audzinātāja apsauca trīs reizes un tad pateica, ka viņš tūlīt pie galda (ēšanas laikā) stāvēs kājās.

Nākamajā dienā pajautāju audzinātājai, kāpēc manam bērnam draud? Un vai nevar pozitīvāk izturēties pret viņa dziedāšanu, piemēram, ierosināt, lai dzied pēc ēšanas? Audzinātāja atbildēja, ka visi, kuri ēšanas laikā runā vai dzied vai vienalga ko (neatļautu) dara, viņi stāvot ēšanas laikā kājās pie galda.

Tādi esot noteikumi un mammai tas jāsaprot.

Dēlam un viņa grupiņas biedriem ir divi gadi. Es nezinu, man tomēr liekas, ka tas nav normāli. Es dienu no dienas dzīvoju stresā par to dārziņu. Tad es stresoju, jo netieku galā ar bērnu un darbu. Man bail viņu tur laist.

Viņa pat neļauj puikam parādīt un pastāstīt par mantām dārziņā. Viņš nesa rādīt telefonu, tā audzinātāja sāka stresot un teikt, ka tūlīt pat jānoliek vietā. Viņš pat mierīgi parunāt par to, kas viņam interesants dārziņā, nevar. Jāni, noliec vietā…noliec vietā.

Un tas rada stresu katru reizi.

Problēma ir tā, ka tā audzinātāja ir man ļoti laba paziņa. Es negribu par viņu nekādus iesniegumus rakstīt. Dzīvoju mazpilsētā, un tas ir kā apburtais loks," tā raksta kāda mamma.

Foto: LETA

Atbild "Ģimenes psiholoģijas centrs LĪNA" ģimenes psihoterapeite Ilze Novikova:

"Paldies jums par jautājumu! Ja pareizi saprotu, tad pašreiz jūsu divgadīgais dēls apmeklē bērnudārzu un jūs jūtaties satraukusies par to, kā viņam tur klājas, jo audzinātājas audzināšanas metodes ir pretrunā ar jūsu audzināšanas metodēm.

Situācijās, kad vecākiem nepatīk kaut kādas situācijas vai audzināšanas metodes bērnudārzā, tomēr visefektīvākā metode, lai kaut ko mainītu, ir konstruktīva saruna ar audzinātāju un/vai bērnudārza vadītāju. Kaut arī dzīvojat mazpilsētā un pazīstat šo sievieti, gribētu jūs iedrošināt atrast laiku, kad jūs varētu mierīgā vidē (bez bērnu klātbūtnes) izrunāt šīs situācijas.

Ja bērnudārzā ir psihologs, tad arī viņu var piesaistīt šīs situācijas efektīvākai risināšanai, kā arī psihologs varētu ieteikt pozitīvās disciplinēšanas metodes, kas atbilst katram vecumposmam. Jūs varat arī aprunāties ar citiem grupiņas vecākiem, vai viņi arī nav manījuši kaut kādas situācijas, kas viņus neapmierina, un tad kopīgi šos jautājums pārrunāt vecāku sapulcē.

Lai jums izdodas atrast spēku šīs situācijas risināšanai!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!