Ikviens vecāks satraucas par bērna akadēmiskajiem sasniegumiem, jo mēs zinām, cik svarīgas ir zināšanas un prasmes. Mēs tik bieži raizējamies, ka bērni neizmanto un neattīsta savas spējas pilnībā. Mēs nespējam rast attaisnojumu bērna slinkumam, bezatbildībai un motivācijas trūkumam. Izrādās – visi bērni ir motivēti, vienīgi viņus nemotivē tas, ko mēs, vecāki, uzskatām par labu motivāciju, norāda "Centrs Dardedze" psiholoģe Kristīne Jozauska.
Ja paskatāmies uz situāciju ar bērna acīm, tad gandrīz vienmēr bērni ir lieliski motivēti lietām, kas viņus interesē un aizrauj. Un tikpat droši var apgalvot, ka izdarīts spiediens, lai motivētu bērnu, gandrīz vienmēr situāciju sarežģī. Bērniem ir jāiemāca pareizās vērtības (piemēram, veselība, izglītība, labklājība utt.). Ja katrs aizdomājamies par savu dzīvi, mēs zinām, ka pareizi ir ēst veselīgi, bet ne vienmēr to ir viegli īstenot. Tādēļ būtiski, lai bērns pats izprot vērtības nozīmīgumu.
Tikai nedaudziem cilvēkiem sasniegt veiksmīgu rezultātu neprasa daudz pūļu, jo motivācija un attieksme ir pareizā, vairumam no mums ceļš uz panākumiem ir sarežģīts. Ja domājam par saviem skolēniem, tad ne visi bērni lūdz palīdzību skolotājam, ne visi spēj izpildīt visus mājasdarbus vienmēr, ne visi spēj pārvarēt slinkumu un nogurumu, lai ik dienas atkārtotu skolā apgūto vielu. Cilvēki, kam spēcīgāk attīstīta galvas smadzeņu pieres daiva, to spēj. Tā atbild par atmiņu, domāšanu un mācīšanos, regulē emocijas, uzmanības noturību, elastīgumu.