telefons, puika, zēns
Foto: Shutterstock

Dažādās publikācijās un raidījumos nereti tiek diskutēts par to, kā skolotājiem būtu jāstrādā ar jauniešiem, lai veicinātu viņu interesi par mācībām, kas rezultētos ar labākām sekmēm. Rīgas Tālmācības vidusskolas skolotāja un Latvijas Lauksaimniecības universitātes mācībspēks Baiba Miltoviča, balstoties uz savu 16 gadu pieredzi pedagoģijā, norāda, ka ir būtiski atrast kopīgu valodu ar jauniešiem – galvenais, lai komunikācija ar jauniešiem būtu ātra, precīza un saprotamā valodā, jo jaunieši atrodas nemitīgā informācijas plūsmā un nereti vēlas būt tuvāk tehnoloģijām, nevis cilvēkiem.

Miltoviču pedagoga un augstskolas mācībspēka profesijas saistīja jau tad, kad pati bija skolniece un vēroja savus skolotājus un vēlāk – mācībspēkus universitātē. "Daži no skolotājiem ir bijuši arī manas profesionālās dzīves virzītāji, piemēram, mudinot doties uz "Politikas un tiesību" olimpiādi vidusskolā un ar savu entuziasmu sniedzot labu paraugu," viņa atminas. Šobrīd, kad sieviete pati ir uzkrājusi pieredzi pedagoga darbā, viņa saprot, ka tas sniedz gandarījumu, taču nereti nākas saskarties arī ar izaicinājumiem.

Zemāk lasi pedagoģes viedokli par viņas pārstāvētās profesijas izaicinājumiem, "online" paaudzi, kā arī skolotāju un izglītības sistēmas nepieciešamību pielāgoties jaunajai paaudzei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!