Inese mājās skolot savus dēlus uzsākusi pirms četriem gadiem, kad sāka mainīties bērnudārza attieksme pret viņas bērniem. Vecākais Ineses dēls bērnudārzā gāja divus, bet vidējais trīs gadus. "Puikas gāja prestižā privātā Montesori kristīgajā bērnudārzā Rīgā. Sākumā viss šķita lieliski, taču tad dārziņā sākās izmaiņas, kas sāka slikti ietekmēt bērnu uzvedību," atklāj trīs bērnu mamma. "Kāda iemesla dēļ pēkšņi notika ļoti bieža pedagogu maiņa. Nedēļas laikā ar bērniem strādāja deviņi dažādi pedagogi, kas mazajiem trīs līdz piecu gadu vecumā nav saprotams." Inese ar laiku pamanīja, ka vecākais dēls sāk izvairīties no mācībām. Tikmēr jaunāko dēlu viņa aktivitātes dēļ bērnudārzā skolotājas sāka dēvēt par "slikto puiku". Šis zēnam uzliktais zīmogs sāka ietekmēt bērna uzvedību un labsajūtu. "Viņa mācību stils ir aktīvais – mācās darot, tāpēc viņš daudz neklausījās skolotājas monologos un mēdza iet pie plauktiem un spēlēties ar tur izvietotajiem materiāliem. Skolotāja nespēja viņu ieinteresēt," skaidro Inese.
"Man nebija ne spēka, ne vēlēšanās noskatīties, kā vēl kāds svešinieks eksperimentē ar manu vislielāko dārgumu – maniem bērniem, tāpēc, kaut ar nemierīgu sirdi, nolēmu sākt eksperimentēt pati," Inese atminas. "Mani bērni – tā tomēr ir mana atbildība," viņa piebilst.
Rakstā uzzini vairāk par to, kā Inese īsteno mājmācību saviem bērniem un ko par šo izglītības modeli stāsta Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāve.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv