Sīkās motorikas attīstībai zīmēšana, aplikācijas, plēšana, griešana nāks tikai par labu. Apvienojot to ar dažādu koku lapu atpazīšanu, bērns vairāk izpratīs dabu, bet dažādo lapu lasīšana, virpināšana pirkstos nodrošinās sensoro pieredzi. Un galu galā – rotaļāšanās rudens lapās un to vākšana citām vizuālās mākslas nodarbēm garantēs laika pavadīšanu svaigā gaisā.
- Ja gadās būt zem kādas kastaņas, tad noteikti mudini bērnus salasīt kastaņus. Lūk, šajā rakstā atradīsi attīstošas spēles, kurās pēc tam apaļos bumbuļus izmantot.
Lapu labirints. Saulainā rudens pusdienlaikā lapu grābšanu piemājas pagalmā vai došanos uz parku var apvienot ar izskraidīšanos. No lapām izveidots labirints bērniem ļaus pavadīt savu pusstundu aktīvi, reizē parādot orientēšanās pamatus pašiem mazākajiem. Lapas saliec kā labirinta sienas zālājā – labirinta raksts nav jāveido sarežģīts, pietiks, ja to veidosi kā spirāli, kurai bērniem sekot līdz pašam "gliemežnīcas" vidum.
Rudens lapas un pirkstiņ vai guašas krāsas. Rudens lapu krāsošana un nospiedumu veidošana uz papīra patiks kā mazuļiem, kas sāk apzināties, ko nozīmē krāsošana, tā lielākiem bērndārzniekiem, kas jau pazīst otas un gleznošanu. 1–2 gadus veciem bērniem vari ļaut ar pirkstiņkrāsām vienkārši izkrāsot lielās kļavu lapas visdažādākajās krāsās pašiem, izmantojot rudens lapu par audeklu.
Mazliet lielāki bērni (virs divu gadu vecuma), kuriem jau var uzticēt krāsošanu ar guaša krāsām, var veidot dažādu koku lapu nospiedumus. Liec bērnam nokrāsot rudens lapu ar krāsu biezā kārtā, tad uzspiediet nokrāsoto lapu uz papīra lapas. Kad tas paveikts, lēnām nolobiet lapu nost – tā uz papīra būs atstājusi skaistu nospiedumu.
Tāpat rudens lapas varat izmantot kā trafaretus. Liec košo lapu uz papīra, ar sūklīti vai otām ļauj bērnam nokrāsot tikai lapas maliņas. Tad lapu noņemiet no papīra un būs izveidojies lapas siluets.
Aplikāciju tēli. Pastaigas laikā mudini bērnus savākt visdažādāko izmēru, krāsu un veidu koku lapas. Tās noderēs aplikāciju veidošanai, kurām vēl būs nepieciešams līmes zīmulis, šķēres un papīra lapas, uz kurām aplikācijas veidot. Pēc tam atliek vien mudināt bērnos iztēli, liekot kopā krāsainās koku lapas un veidot savus tēlus – tos var gan likt uz papīra tāpat, liekot līdzās lapiņu pie lapiņas, vai arī izgriezt vajadzīgās formas no rudens lapām. Beigās tēliem var piezīmēt actiņas ar kādu zīmuli vai flomāsteru.
Rudens lapu herbārijs. Mazos dabas pētniekus, kuriem patīk atklāt jaunus augus, rudenī mudini veidot koku lapu herbāriju. Ar atvasi iekārtojiet lielu kladi, kurā rudens lapas nospiest, vai mapīti, kurā salikt uz papīra lapām uzlīmētās rudens lapas, kas pirms tam nospiestas starp smagām grāmatām. Piefiksējiet ar aprakstiem, no kura koka saknēm konkrētā lapa paņemta, lai bērns pēc tam spētu atpazīt kokus pēc to lapām. Tāpat varat dokumentēt herbārijā, cik dažādos toņos iekrāsojas, piemēram, kļavu lapas – pastaigas laikā mudini bērnu lasīt vairāku krāsu viena koka lapu eksemplārus.