Sākumskolas skolēnu vecākiem pagarinātās dienas grupa ir ļoti būtisks atspaids, to apstiprina gan paši vecāki, gan skolu direktori. Taču starp vecākiem un skolotājiem var rasties domstarpības par to, ar ko pagarinātās dienas grupas laikā bērniem vajadzētu nodarboties – atvilkt elpu un ļauties izklaidēm vai tomēr izpildīt mājas darbus. Izglītības kvalitātes valsts dienesta vecākā eksperte Jana Veinberga atklāj, kas nosaka pagarinātās dienas grupas saturu un pedagogu darbu tajā.
Vispārējās izglītības likumā pagarinātās dienas grupa definēta kā izglītības iestādes nodrošināta iespēja izglītojamajiem saņemt pedagoģisku palīdzību un organizēti pavadīt brīvo laiku ārpus obligātajām mācību stundām. Tas nozīmē, ka pagarinātās dienas grupas nodarbību praktiskā nozīme ir skolas sniegtais papildu pedagoģiskais un sociālais atbalsts, uzsver Veinberga.
Lēmumu par pagarinātās dienas grupas nodarbību nodrošināšanu izglītības iestādē pieņem tās vadītājs, kurš vada iestādes darbu un atbild par tās finanšu un materiālo līdzekļu izmantošanu. Tomēr pirms lēmuma pieņemšanas par pagarinātās dienas grupas izveidi, tās nodarbību laikiem un mērķauditoriju izglītības iestādes vadītājam būtu jāsaņem arī izglītības iestādes padomes priekšlikumi un ieteikumi šajā jautājumā.