Turpinot iesākto mazo padomrakstu sēriju, piedāvājam, ko darīt vēsajā februārī. Tā kā tuvojas Valentīndiena, iekļāvām arī padomu šim laikam.
Iedvesmojoties no portāla "Zerotothree", katru mēnesi piedāvājam idejas, ko kopīgi mācīties un kā spēlēties ar zīdaini un mazu bērnu.
Februārī tēma - tekstūra
Iepazīstiet dažādas tekstūras bērna vecumam atbilstošā veidā.
Aktivitātes ar zīdaini
Paņemiet divas dažādas tekstūras, piemēram, mīkstu un cietu vai rievotu un gludu, un dienas laikā vairākkārt runājat ar bērnu par to, piemēram: "Redzi, kāda tev mīksta sega!", "Šī manta ir gluda, vai ne?".
Var būt tekstūras, kas bērnam nepatīk. Tad var nosaukt bērna jūtas: "Auzu pārslu putra tavās rokās ir lipīga", un iedodiet pieskarties kaut kam citam.
Tāpat ļauj pieskarties zīdainītim dažādām virsmām. Piedāvā viņam zīda lakatu, mežģīnes gabalu, mīkstu kokvilnas audumiņu. Var uzspēlēt paslēpes, slēpjoties aiz dažādiem audekliem. Kuras tekstūras bērnam patīk labāk?
Lasi arī te rakstu puspajokam, kā Valentīndienā, kad dzīvē ienācis bērns, smalko apakšveļu nomaina treniņbikses.
Aktivitātes ar maziem bērniem
Iepazīsti dažādas tekstūras un pārrunā, kādas ir sajūtas – materiāls ir mīksts vai ciets, gluds vai bedrains, zīdains vai gumijots u.t.t. Esi radošs un pieskaries augiem un dažādiem priekšmetiem. Kad mazuļa valoda jau vairāk attīstījusies, var jautāt: "Kāds tev šķiet šis materiāls?"
Lasiet kopīgi. Varat iegādāties grāmatu, kurā ir dažādas virsmas, trenē sajūtas. Varat pagatavot grāmatiņu par godu Valentīndienai. Piemēram, kopīgi izgrieziet sirds formas no dažādiem audumiem un papīriem – mežģīnēm, satīna, kokvilnas, smilšpapīra, kartona u.c. Varat tās ielīmēt grāmatiņā un katrā lappusē ierakstīt tekstūru, piemēram, "zīdains", "ass" u.tml.
Tāpat varat darināt apsveikumu vai glezniņu, izmantojot dažādus papīrus un materiālus – audumu, mežģīnes, lentes, smilšpapīru, alumīniju, foliju, - līmējot tos uz izturīga papīra vai kartona sirds formā. Seko bērnam – lai viņš izvēlas, kurus materiālus izmantot. Kad darbs pabeigts, iekarini atvases mākslas darbu redzamā vietā, lai viņš citiem var ar to palepoties. Vai arī – lai bērns to pasniedz otram vecākam.