Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē "Riekstiņš" katra mācību gada beigās notiek tikšanās ar bērnudārza psihologu un vecākiem, kuru bērni beidz bērnudārza gaitas. Vecāki tiek aicināti uz sarunu par bērnu gatavību skolai, un tikšanās pandēmijas dēļ pēdējos divus gadus notiek attālināti – "Zoom" platformā. Tikšanās mērķis ir sniegt vecākiem iespēju un veidu, kā pašiem novērtēt sava bērna emocionālo, intelektuālo un sociālo gatavību skolai. Šoreiz par šo svarīgo jautājumu vecākus informēja izglītības psiholoģe Maija Zvilna.
Uzsākot skolas gaitas, bērnam ir palielināta gan fiziskā, gan emocionālā slodze. No vides, kurā bērns bieži vien ir juties kā "pasaules centrs", viņš nokļūst vidē, kurā jāuzņemas atbildība un jākontrolē sava rīcība un laika izjūta. Kā arī, nokļūstot skolā, bērns sastopas ar jaunu vērtēšanas sistēmu, kurā viņš tiek salīdzināts ar citiem skolēniem, kas var radīt papildus spriedzi. Lai vecāki spētu labāk izprast bērna situāciju, viņi tiek lūgti atcerēties reizi, kad ir nācies saskarties ar ko jaunu un nezināmu, bet tomēr intriģējošu, piemēram, jauns darbs, jauns projekts. Vecāki tiek aicināti atcerēties kā viņi šajā dzīves posmā ir jutušies, kādas emocijas viņus ir pārņēmušas, norādīts portāla "Izglitiba.riga.lv" publicētajā materiālā. Daloties ar savām izjūtām, vecāki nosauc emocijas, ar kurām saskaras viņu bērni:
- šķiršanās skumjas;
- priecīga nepacietība;
- bailes no nezināmā, sarežģītā, grūtā;
- grūtība savaldīties – pārsvarā pret tuviniekiem, pēc tam kauns par izdarīto, kas ceļ jaunu trauksmi;
- brīžiem var būt "uzvilkts", brīžiem atkal apātisks;
- te sāp vēders, te galva, te raudāt gribas;
- nevar nosēdēt uz vietas, viss krīt no rokām ārā.