Kas mūsos rada pārliecību un veido uzskatu sistēmu par to, kas ir ideālais vīrietis un ideālā sieviete?
Valērijs Dombrovskis (turpmāk – VD): Kopš bērnības katram cilvēkam ir mācīts, ka viņš nav ideāls un nav pilnvērtīgs. Lai viņš būtu pilnvērtīgs un reizē ideāls cilvēks, viņam ir jāizpilda visi sabiedrības izvirzītie nosacījumi: jāmācās, jāpilda pilsoniskās saistības, jāatrod "labs" darbs... Un viens no šiem sociālajiem nosacījumiem ir atrast savu ideālo partneri. Tas ir, mūsos veidojas mākslīga vajadzība pēc ideāla partnera, kurš atbilstu sabiedrības prasībām, nevis cilvēka individuālajām. Līdz zināmam brīdim sociālajiem medijiem šajā procesā bija nozīmīga loma, mediji varēja noteikt, kas ir ideāls, bet tagad šī ietekme mazinās. Līdz ar interneta parādīšanos cilvēks var iepazīties ar visas pasaules etaloniem un informāciju, beidzot pats izprotot savus ideālus un to, kas patiešām viņam ir vajadzīgs, ko viņš meklē, kas patīk.
Luīze Berga (turpmāk – LB): Cilvēki jau no piedzimšanas brīža uzsūc apkārtējās vides informāciju un augot, attīstoties un socializējoties pakāpeniski veido savus personīgos priekšstatus par pasauli, cilvēkiem un sevi. Tātad mūsu priekšstatus veido mūsu pieredze. Pēc manas pārliecības, cilvēki ir kā tādi sūkļi, kas uzsūc sevī milzum daudz informācijas, cita lieta, cik no tās mēs apzināmies. Rezultātā informācija, ar kuru visbiežāk esam saskarē, atstāj iespaidu arī uz mūsu priekšstatiem par ideālo partneri. Izpētot savas kultūrvēsturiskās saknes un informatīvo telpu, sevišķi bērnībā un pusaudža gados, var rast vērtīgas atbildes uz šo jautājumu. Svarīgi ir saprast savus personīgos priekšstatus, nevis sabiedrībā dominējošos.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv