Straujiem soļiem tuvojas liecību diena, kas skaidri vēsta – grāmatas un pildspalvas ar drošu sirdi var likt malā un sveicināt vasaras aktivitātes! Jāteic gan, ka šis mācību gads, kas pavadīts paaugstinātas spriedzes apstākļos, pamatīgi pasmēlis bērnu, vecāku un skolotāju iekšējos resursus. Kas to izraisījis, un kā tomēr mācību gadu pabeigt uz pozitīvas nots, skaidro "Rimi Bērniem" labsajūtas eksperte, ārste psihoterapeite Laura Valaine.
Tam, ka ilgi gaidītā skolēnu atgriešanās klātienes mācībās ir sagādājusi arī grūtības, ir vairāki iemesli, un viens no tiem ir tīri bioķīmisks, atzīst eksperte. “Iepriekš piedzīvotais attālinātais režīms ar ekrāniem ir veicinājis to, ka bērniem ir bijis grūtāk koncentrēties, atcerēties, iemācīties. Tas nozīmē, ka, atgriežoties klātienē, bērniem ir nācies patērēt vairāk resursu, lai zināšanas iegūtu un spētu praktiski pielietot. Mēs izsīkstam, un izsīkums jau ir hroniska noguruma sekas,” teic Valaine. Tāpat viņa norāda uz otru faktoru, kas to ir veicinājis – izglītības sistēmas augstās prasības, kas netieši no bērna prasa būt labam visos mācību priekšmetos. Īpaši grūti ir, ja šīs prasības bijušas arī ārējas – no skolotāja, vecākiem vai vecvecākiem. Līdz ar to abu šo faktoru kombinācija var veicināt lielu nogurumu mācību gada noslēgumā.
Eksperte novērojusi, ka dažas sūdzības ir vienlīdz izteiktas gan bērniem, gan vecākiem.