Pandēmija, kas ilgāku laiku ierobežoja cilvēku satikšanās iespējas, veicinājusi romantisku attiecību veidošanos internetā. Tas rosinājis arī krāpnieku izdomu, un arvien biežāk banku redzeslokā nonāk situācijas, kurās viens no "mīlniekiem" izveidotās attiecības izmantojis krāpniecībai. Pētījumi liecina, ka šobrīd aptuveni katras trešās jaunās attiecības tiek dibinātas internetā un tam ir strauja tendence pieaugt. "Luminor" krāpšanas novēršanas eksperts Anrijs Šmits skaidro, kā atpazīt viltus "mīlniekus" un pārbaudīt personas identitāti, lai izvairītos no finansiāliem zaudējumiem.
Draudzības uzaicinājums sociālajos tīklos
Apkopotie dati liecina, ka 2020. gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, romantisku krāpniecības gadījumu skaits pieaudzis par vairāk nekā trešdaļu. Pandēmijas laikā būtiski pieauga sociālo tīklu lietotāju skaits, lai uzturētu ciešākas attiecības ar draugiem un radiniekiem, tādēļ arī krāpnieki savās shēmās arvien vairāk izmanto sociālos tīklus. Visbiežāk :"Facebook", "Instagram" un "Tinder" lietotāji saņem draudzības uzaicinājumu no svešinieka – ārvalstnieka. Attīstoties komunikācijai, veidojot šķietami romantiskas attiecības un radot ilūziju par skaistu kopīgu nākotni, pēc laika var sekot lūgums veikt naudas pārskaitījumu kādām neatliekamām un steidzamām vajadzībām. Šajā gadījumā par upuriem biežāk kļūst sievietes.