"Labdien! Pirmsskolas izglītības iestādes grupai pievienojies bērns ar uzvedības traucējumiem, ir fiziski un emocionāli vardarbīgs pret pārējiem 20 bērniem. Bērna vecāki uzstāj, ka viņiem ir tiesības izvēlēties izglītības iestādi, kurā bērns izglītojas. Kādas ir pārējo 20 bērnu/vecāku tiesības attiecībā uz savu bērnu drošību, fizisko un psiholoģisko veselību un kvalitatīvas izglītības iegūšanu? Ir uzrakstīts oficiāls iesniegums PII vadītājai no visas grupas vecākiem ar lūgumu rast situācijai risinājumu, taču saņemtā atbilde ir ļoti nekonkrēta: "Grupiņa strādā iekļaujošās izglītības virzienā, konsultējoties ar speciālistiem, tika uzsāktas darbības, kas veicina labvēlīgas vides veidošanos." Cik daudz mēs, pārējie vecāki, drīkstam pieprasīt pierādījumus tam, ka tiešām kaut kas reāli tiek darīts Jaunpienākušajam bērnam, iespējams, ir veselības traucējumi, kas izraisa šo situāciju, taču šādu informāciju mums nesniedz. Asistentu līdz piecu gadu vecumam nenodrošina (bērnam ir četri gadi), kā arī PII atbalsta personāla nav (ja neskaita metodiķi vai veselības speciālistu). Lieki piebilst, ka jau otro mēnesi agresīvā bērna uzvedībā nav bijušas izmaiņas, taču pārējie bērni ir kļuvuši nervozāki, noslēgtāki, bieži satraucas un raud," pēc padoma "Latvijas Vēstneša" (LV) portāla "E-konsultāciju" sadaļā vaicā Sintija
Atbild Valsts izglītības satura centra Speciālās izglītības nodaļas vadītāja Anita Falka un LV portāla pārstāve Santa Galiņa: "Lai sniegtu atbildi uz jūsu jautājumu, sazinājāmies ar Valsts izglītības satura centru. Izglītības satura departamenta Iekļaujošās un speciālās izglītības nodaļas vadītāja Anita Falka paskaidroja, ka šādā gadījumā būtiski zināt Izglītības likuma 58. pantu, kas nosaka vecāku pienākumus izglītības procesā. Šis likuma pants paredz, ka vecākiem vai personām, kas realizē aizgādību, ir pienākums savu spēju un materiālo iespēju robežās nodrošināt ģimenē bērna izglītošanai, veselībai, attīstībai un sadzīvei nepieciešamos apstākļus. Tāpat vecāku pienākums ir informēt izglītības iestādes vadītāju par bērna veselības stāvokli un jebkādiem citiem apstākļiem, kas var ietekmēt izglītības programmas apguvi un tajā iesaistītās personas. Vecāki ir atbildīgi arī par to, lai bērns iegūtu obligāto izglītību, par sadarbību ar izglītības iestādi, tās pedagogiem un citām izglītības procesa īstenošanā iesaistītajām personām, par sadarbību ar pašvaldību bērna izglītības nodrošināšanas jautājumos, kā arī par savlaicīgas informācijas sniegšanu par bērna veselības stāvokli un jebkādiem citiem apstākļiem, kas var ietekmēt izglītības programmas apguvi un tajā iesaistītās personas.