Lielākā daļa aptaujāto darba devēju reizēm vai vienmēr ielūkojas pieejamajos sociālajos tīklos, lai publicētu informāciju par vakancēm, identificētu vakantajam amatam atbilstošākos kandidātus, novērtētu kandidātu aktivitāti, komunikācijas stilu un saturu internetā, kā arī lai iepazītos ar kandidātu izskatu un izmantoto leksiku. Populārākais no sociālajiem tīkliem personāla atlases speciālistu vidū ir LinkedIn.com, kam seko Draugiem.lv un Twitter.com.
Ne mazāka nozīme personāla atlases procesā ir arī interneta meklēšanas rīkos, piemēram, Google pieejamajai informācijai, kur ieskatās lielākā daļa darba devēju un personāla atlases speciālistu. Turklāt joprojām tiek apzinātas arī atsauksmes no līdzšinējiem darba devējiem, kas tiek darīts gan saskaņoti ar kandidātu, gan slepus, atklāj aptaujas rezultāti.
Lai arī tādi portāli kā LinkedIn.com, Facebook.com vai Twitter.com ir izmantojami bez maksas vai par nelielu samaksu, ir jāiegulda daudz laika un darba, lai panāktu, ka sociālie tīkli strādā kā personāla atlases kanāls.
Sociālie tīkli neatrisinās visas atlases problēmas, īsto cilvēku atrašana pēkšņi nekļūs vieglāka, nekā tā bija līdz šim. Lai atrastu labus darbiniekus, jūsu uzņēmumam, pirmkārt, jābūt tādai darba vietai, kurā vēlētos strādāt labākie speciālisti.
Ja uzņēmums ir izveidojis mājas lapu, blogu, fanu lapu vai Twitter.com kontu, tas vēl nenozīmē, ka automātiski tam pievienosies potenciālie darba kandidāti. Ja tur nebūs aktuālas un interesantas informācijas, tad nebūs arī apmeklētāju.
Sociālie mediji ieņem arvien lielāku vietu cilvēku dzīvē, un viņu profesionālā karjera nav izņēmums. Darba ņēmēji uzticas uzņēmumiem, ko pazīst un respektē. Sociālie tīkli var palīdzēt veidot šo uzticēšanos. Ja uzņēmums tos neizmanto, tas neizmanto iespēju.