1. Sevis un sava darba nenovērtēšana
M. Emersone norāda, ka nereti sievietēm ir pārāk maza pašapziņa, kas neļauj viņām adekvāti novērtēt sava darba cenu - sievietes mēdz uzskatīt, ka lielāka peļņa nozīmē atteikšanos no savām vērtībām, ka tā padarīs viņas par sliktākiem cilvēkiem. "Dāmas, tieciet no tā vaļā! Kad klients jautā par cenu, pasakiet to un gaidiet atbildi. Ja cena tiek uzskatīta par pārāk lielu, ziniet, ka tas nav jūsu īstais klients," māca M. Emersone. Viņa norāda, ka biznesa vidē pieņemts noteikt tādu cenu, kas ļauj gūt peļņu, - pretējā gadījumā tas ir nevis bizness, bet dārgs hobijs.
2. Lēmumu pieņemšana emociju ietekmē
Ļoti bieži sievietes mēdz personiski uztvert lietas, kas tā nebūtu uztveramas, raksta M. Emersone, uzsverot, ka par uzņēmējas izjūtām nekas nav jāzina nedz klientiem, nedz darbiniekiem. "Lai pieņemtu svarīgus biznesa lēmumus, balstieties tikai uz informāciju un faktiem. Pievērsiet uzmanību tam, kas visvairāk atbilst jūsu biznesa interesēm," māca eksperte. Viņa norāda, ka pati nav sevišķi lielā sajūsmā par sievietēm, kuras uzvedas kā vīrieši, taču attiecībā uz lēmumu pieņemšanu šāda rīcība ir pati pareizākā. "Un nesarežģījiet savu biznesu ar personīgām attiecībām. Nekad nevajag pieņemt darbā cilvēkus, kurus jūs nespēsiet atlaist, tādēļ jūsu kompānijā nav jāstrādā nedz ģimenes locekļiem, nedz tuviem draugiem un draudzenēm," ir pārliecināta M. Emersone.
3. Nekonkurētspējīga attieksme
Jebkuras uzņēmējdarbības rezultātu var vērtēt pēc peļņas, atgādina M. Emersone. Pašreizējais ekonomikas modelis, ko varētu saukt par orientētu uz pievienoto vērtību, gan lielu uzmanību pievērš apkalpošanai, pretimnākšanai klientiem, lai viņus piesaistītu un noturētu. "Tā ir laba stratēģija, taču arī tai ir robežas," uzsver eksperte, norādot, ka pārāk liela pretimnākšana klientiem var draudēt ar finansiāliem zaudējumiem. "Uzņēmējdarbībai ir jābūt konkurētspējīgai, jums nav jāfinansē savi klienti," viņa norāda.
4. Nepietiekamas uzmanības pievēršana biznesam
"Sievietes parasti prot lieliski komunicēt un veidot attiecības, taču reizēm mēs tam veltām pārāk daudz laika, aizmirstot par biznesu," raksta M. Emersone. Viņa atgādina, ka klienti nekad nav ieinteresēti uzņēmēja laika ekonomijā, viņi ir gatavi vienkārši papļāpāt, iedzert kafiju. Eksperte norāda, ka uzņēmējai vienmēr jāatceras, ka primārais ir bizness, jāievirza saruna attiecīgās sliedēs, skaidri jāinformē klients par piedāvātajiem pakalpojumiem un to cenu.
5. Supersievietes sindroms
Uzsākot uzņēmējdarbību, sievietei ir jāapzinās, ka vienlaikus nodarboties ar visiem biznesa jautājumiem un ģimeni viņai laika nebūs. "Vislielākā kļūda ir mēģināt ar visu tikt galā vienai pašai, nedeleģējot pilnvaras un uzdevumus, neuzklausot padomus," ir pārliecināta M. Emersone. Viņa norāda, ka jebkurai uzņēmējai ir nepieciešams padomnieku loks. Runa ir par četriem, pieciem cilvēkiem - pieredzējušu biznesmeni, potenciālu klientu, grāmatvedi, juristu, iespējams, arī darbaudzinātāju. Pēc M. Emersones domām, šādus ļaudis parasti iespējams atrast draugu un paziņu lokā - jaunās uzņēmējas uzdevums ir viņus savest kopā. Gadījumā, ja sievietei, kura nolēmusi uzsākt biznesu, ir mazi bērni, viņai nopietni jādomā par aukles vai mājkalpotājas nolīgšanu.
"Sievietes mēdz bieži ieklausīties iekšējā balsī, tādēļ pārliecinieties, ka jūsu iekšējās sarunas norit pozitīvā gaisotnē. Nekad nesāciet dienu steigā, pamēģiniet meditāciju vai lūgšanas, vienmēr atrodiet laiku atpūtai. Esiet pacietīga attiecībā pret sevi un klientiem, tad arī nekļūdīsieties," savu rekomendāciju beidz M. Emersone.
Pilna raksta versija šeit.
Melindas Emersones blogs: http://succeedasyourownboss.com/