birojs darbs atpūta pazue sieviete kostīms
Foto: PantherMedia/Scanpix
Daudzi darbinieki saskārušies ar situāciju, kad gadiem nevar sagaidīt cerēto amata paaugstinājumu, kamēr citi, jaunāki un mazāk pieredzējuši kolēģi vēja spārniem aiztraucas "garām" un kāpj arvien augstāk pa karjeras kāpnēm. US News & World Report vērš uzmanību uz astoņiem diezgan izplatītiem uzskatiem, kuri, kā izrādās, traucē cilvēkiem pretendēt uz interesantāku darbu, atbildīgāku amatu un lielāku algu.

1. Pietiek ar to, ka pienācīgi padaru savu darbu. Mūsdienās ar to, ka izpildāt savā amata aprakstā noteikto, vairs nepietiek. Darba tirgū valda milzīga konkurence, uz savu iespēju gaida daudzi kvalificēti darbinieki, tādēļ ir jācenšas strādāt iespējami labāk un kvalitatīvāk, lai darba devējs jūs uzskatītu par vērtīgu darbinieku. Ja attaisnojat tikai minimālās cerības, rēķinieties ar to, ka priekšnieks var jūs atlaist, lai pieņemtu darbā kādu, kurš būs uzcītīgāks un paveiks vairāk.

2. Ja paveicu savu darbu, attieksmei nav nozīmes. Vadītājiem nesagādā lielu prieku strādāšana kopā ar darbiniekiem, kuri regulāri par kaut ko sūdzas, noraida jaunas idejas un uzvedas kā "primadonnas" - pat neraugoties uz to, ka šie cilvēki, iespējams, paveic visu, kas viņiem uzdots. Sākumā tas var novest pie mazāk interesantu uzdevumu saņemšanas, atalgojuma samazināšanas un mazākas priekšniecības pretimnākšanas. Taču galu galā šādiem darbiniekiem ir liels risks nokļūt to personu sarakstā, kuras tiks atlaistas, ja nāksies veikt štatu samazināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!