svari temida darbs
Foto: PantherMedia/Scanpix
Mūsdienās daudziem cilvēkiem gandrīz ir zudusi atšķirība starp darbu un privāto dzīvi – ļaudis, arī atrodoties mājās, aktīvi nodarbojas ar darba problēmu risināšanu. Karjeras lietu speciāliste Lindsija Olsone rakstā, kas publicēts US News & World Report, norāda, ka nepieciešams panākt līdzsvaru starp darbu un privāto dzīvi, jo tikai pienācīgi atpūties cilvēks spēj arī pietiekami produktīvi strādāt. L. Olsone sniedz padomus, kā panākt šo līdzsvaru, taču uzsver, ka sekošana šiem padomiem var prasīt zināmu piepūli.

1. Atcerieties, ka darbs ir darbs, bet atpūta - atpūta. Cilvēki ir raduši domāt par veicamo projektu vēl ilgi pēc tam, kad atstājuši biroju, bet vakariņu laikā nereti sniedzas pēc mobilā tālruņa, lai pārbaudītu savu darba e-pastu. Šādā veidā mēs ļaujam darbam savā dzīvē ieņemt daudz vairāk vietas, nekā tam pienāktos. Jums ir jācenšas - gan fiziski, gan garīgi - atstāt darbu birojā. Pieņemiet lēmumu, cikos jūs beidzat darbu, un pēc tam centieties par to vairs nedomāt.

2. Organizējiet savu darba dienu efektīvāk. Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ darbs tiek "ņemts" uz mājām, ir tas, ka, darba dienai beidzoties, lietas nereti paliek nepabeigtas, ir grūti tās pamest "pusratā". Organizējot savu darba dienu, plānojiet laiku tā, lai, darbam beidzoties, tiktu pielikts punkts kādam uzdevumam vai vismaz tā posmam. Nosakiet skaidras prioritātes, kas paveicams konkrētajā dienā. Ja, darba dienai beidzoties, jūs redzēsiet, ka viss ir paveikts, būs krietni vienkāršāk pārslēgties uz atpūtu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!