Personīgi iepazīties ar investoru vai iespējamo biznesa partneri var būt pats nozīmīgākais solis jauna uzņēmēja veiksmes stāstam, bet paziņu ieteikts darbinieks var izrādīties būtisks pienesums uzņēmuma attīstībai. Savukārt pareizo sakaru trūkums var izputināt pat lielas biznesa impērijas.
Lai tas nenotiktu, labākie profesionāļi jebkurā jomā veido spēcīgu un kvalitatīvu paziņu loku, kas var noderēt gan brīžos, kad nepieciešams pakāpties, gan brīžos, kad jāmeklē glābiņš. Pastāv četri pamatlikumi, kurus ievērojot, tas izdosies arī tev.
Iedali savus paziņas grupās
Lai iekarotu kādu noteiktu tirgus daļu, ir smalki jāapzina sava mērķauditorija, lai zinātu, kā precīzāk ar to komunicēt un piepildīt tās vēlmes. To sauc par tirgus dalīšanu. Ja to veiksmīgi īsteno, iespējams atšķirties no konkurentiem, uzlabot peļņu un iegūt lielāku vietu tirgū.
Precīzi tāpat jāspēj iedalīt savus paziņas. Tikai šajā gadījumā tu esi tāds kā produkts, kā dēļ tev sevi dažādām paziņām jāparāda no cita skatupunkta.
Piemēram, katram paziņu lokā ir vairāki cilvēki, kuri tajā nokļuvuši dažādu darba attiecību dēļ - bijuši kolēģi iepriekšējā darbā, tagadējie priekšnieki vai padotie darbinieki. Ar šiem cilvēkiem attiecības jāuztur cik vien iespējams īsas - komunicēt nepieciešams vienīgi tad, ja runa ir par viņu profesionālo sfēru saistītiem jautājumiem, kas tiem varētu noderēt.
Pavisam citādas attiecības jāuztur ar saviem draugiem, taču jāatceras, ka virtuālajos sociālajos tīklos, piemēram, „Draugiem" vai „Facebook" bieži vien dažādās grupas ir savstarpēji sajauktas. Šādos gadījumos pat ļoti ieteicams atdalīt draugus no biznesa kolēģiem, lai jūsu potenciālajam darba devējam vai klientam nav jāredz jūsu brīvā laika aktivitātes.
Respektē katra individualitāti
Mūsdienās cilvēki aizvien vairāk izjūt spiedienu izmantot savus sociālos tīklus, lai no tiem iegūtu maksimālu labumu. Daži tik aktīvi izmanto tādas vietnes kā „LinkedIn", ka rezultātā nokaitina savus paziņas un sociālā tīkla uzturēšanas vietā to pazaudē pavisam.
Atceries, ka tavi kontakti ir reāli dzīvi cilvēki, kuriem ir savas dzīves, kurās arī viņi ir aizņemti. Virtuāli uzbāžoties ar dažādiem uzaicinājumiem, vienīgais, ko patiešām ar laiku var iegūt, ir daudz atteikumu pasākumiem, kuri tev būs patiešām nozīmīgi.
Jebkurās attiecībās ir iesaistīti vismaz divi cilvēki. Šī iemesla dēļ pirms kādu uzaicini virtuālajā „draudzībā" vai pat iesaistīties reālā projektā visupirms pārdomā, ko šis cilvēks no tā iegūst. Ja neko, tad labāk nesabojā attiecības.
Uzmani, lai saites neierūsē
Pati sliktākā paziņu loka īpašība ir tā, ka tam ir tendence ļoti ātri izšķīst. Šajā mainīgajā pasaulē pat profesionālās attiecības ir ārkārtīgi mainīgas. Ja šodien zini kādu programmētāju Rīgā, tikpat labi jau rīt viņš var dzīvot Liepājā un nodarboties ar restorānu biznesu.
Uzturi personīgu saskarsmi
Biznesa attiecībās viss ir atkarīgs no sakariem. Atšķirībā no skolas laika paziņām, kuras reiz iepazini līdz saknei un satiekoties atkal īsā laikā vari runāt par jebko, biznesa attiecībās galvenais ir spēja uzticēties. Savukārt spēju uzticēties profesionāļu vidū veicina reālas un regulāras tikšanās, ko nespēj aizstāt nekādi virtuālie tīkli.
Iespējamība, ka uz darba interviju uzaicinās reiz kaut kur satikts uzņēmējs, ir tikpat liela, cik tas, ka, veidojot savu uzņēmumu, tu izvēlēsies tajā nevis aicināt kādu uzticamu cilvēku, bet kādu sazin kad un kā „LinkedIn" kontaktos nokļuvušu indivīdu, kurš pats sevi raksturojis kā jomas profesionāli.
Vienmēr viena īsa tikšanās var dot vairāk, nekā simtiem reižu redzēts profils internetā. Tas nenozīmē, ka sociālos tīklus internetā veidot nav ieteicams, jo katram savu laiku patīk pavadīt citādāk. Tomēr, ja kādu patiešām gribas iepazīt un iegūt viņa uzticību, internets nepalīdzēs.