Noskaidrojiet personāla atlases speciālista vārdu, uzvārdu un, rakstot motivācijas vēstuli, uzrunājiet viņu vārdā, uzvārdā. Ja darba sludinājumā nav norādīta kontaktinformācija, nebaidieties uzzvanīt uz kompāniju un noskaidrot atlases veicēja vārdu.
• Norādiet pozīciju, uz kuru kandidējat
Paturiet prātā, ka dotais personāla atlases speciālists, kuram sūtat savu pieteikumu, vienlaicīgi strādā ar vairākiem atlases projektiem. Tāpēc ietaupiet viņa laiku un motivācijas vēstulē norādiet, uz kura uzņēmuma un kādu amata pozīciju kandidējat.
• Motivācija
Neizplūstiet garā stāstījumā , bet pāris teikumos lieciet saprast, ka esat ieinteresēts stādāt tieši šajā uzņēmumā un tieši šajā amatā. Būtībā atbildiet uz jautājumu, kāpēc es vēlos strādāt tieši šajā uzņēmumā?
• Pastāstiet, ar ko esat īpašs
Nerakstiet vienkārši, ka Jums ir mani jāpieņem darbā, jo esmu atbilstošs šai pozīcijai. Atbildiet uz jautājumu: kāpēc es esmu atbilstošs šim amatam? Uzskaitiet savas konkurētspējīgās īpašības. Esiet godīgs, taču arī kautrīgums šeit nav vietā.
• Citējiet atsauksmes sniedzēju
Vai esat pamanījuši, ka mārketinga speciālisti, lai veiksmīgi pārdotu kādu produktu vai pakalpojumu reklāmās izmanto zināmu vai sabiedrībā populāru cilvēku atsauksmes, teicienus vai viedokļus. Tas mums kā patērētājiem sniedz lielāku drošības sajūtu par produkta vai pakalpojuma kvalitāti. Tā arī motivācijas vēstules beigās varat atsaukties vai citēt Jūsu rekomendācijas sniedzēju, jo būtībā Jūs "pārdodat" darba devējam savu kandidatūru.
• Nevairieties emocionalitātes
Atšķirībā no CV, kuram ir strikti noteikta forma, kas pieprasa korektas un koncentrētas informācijas sniegšanu, motivācijas vēstule ir personiska vēršanās pie otra cilvēka. Tāpēc pateicības frāzes, atkārtots apliecinājums tam, ka Jūs patiešām vēlaties šo darbu vai izteiktas pamatotas cerības, ka būsiet šī uzņēmuma sastāvdaļa, ir tikai pozitīva iezīme motivācijas vēstulei. Nebaidieties izteikt savas pozitīvās emocijas!
Ņemiet par labu šos ieteikumus un centieties vienmēr sūtīt personalizētas vēstules, kas domātas tieši konkrētam uzņēmumam, konkrētam cilvēkam, konkrētai pozīcijai, un Jūs rezultātā saņemsiet atgriezenisko saikni, atbildi, komunikācijas sākumu un beigu beigās arī kāroto amatu.