Koncentrēšanās uz meklēšanas procesu
Izmantojiet specializēto darba un karjeras vortālu elektroniskos meklētājus, lai pēc atslēgas vārdiem atrastu interesējošo vakanci un darba vietu. Pēc iespējas precīzāk izvēlieties meklēšanas kritērijus (vakances nosaukums, nozare jeb kategorija, darba atrašanās vieta, darba veids u.tml.), lai sasniegtu vēlamo rezultātu.
Personīgā zīmolvirzība
Izveidojiet profilu/-us sociālajos tīklos, kā, piemēram, LinkedIn, Facebook u.c., ar mērķi parādīt sevi kā nozares profesionāli. Dalieties ar saitēm par nozares aktualitātēm, jaunievedumiem, profesionāļu viedokļiem, komentējiet pats un parādiet savus darbus, veiktos projektus fotogrāfiju, video vai aplikāciju formātos.
Kontaktu veidošana
Izveidot kontaktu grāmatu virtuālajā vidē šobrīd ir viegli un parocīgi. Nekautrējieties sūtīs un apstiprināt uzaicinājumus ar kolēģiem, biznesa partneriem, darba grupas biedriem, kopējo semināru apmeklētājiem, vadošajiem nozares profesionāļiem.
Vakanču meklēšanas rīku izmantošana
Atrodiet un izmantojiet dažādus automātiskos vakanču šķirošanas rīkus. Piemēram, interesējošās nozares vai profesijas vakances e-pastā. Izveidojiet automātiskos darba sludinājumu meklēšanas aģentus, kas informēs Jūs e-pastā par jaunākajām vakancēm, atbilstoši izvēlētajiem kritērijiem. Šādi rīkojoties, Jūs gan ietaupīsiet laiku, gan būsiet informēts, kāds piedāvājums šobrīd ir darba tirgū.
Potenciālo darba devēju – uzņēmumu saraksta izveidošana
Ja skaidri zināt, kurā uzņēmumā vēlaties strādāt un kāpēc, tad varat izveidot potenciālo nākamo darba devēju - uzņēmumu sarakstu, lai sekotu vakanču piedāvājumam šajā uzņēmumā, informācijai, kas parādās medijos par šo uzņēmumu un aktivitātēm, kas tiek atspoguļotas uzņēmumu korporatīvajos blogos vai sociālo tīklu profilos. Pavērojiet, ko pašreizējie uzņēmuma darbinieki saka par doto uzņēmumu, kādi panākumu apraksti vai sūdzības parādās.
Meklēšana pēc atslēgvārdiem
Ierakstiet Google meklētājā atslēgvārdus "darbs", "vakances", "darba piedāvājumi" u.tml., lai noskaidrotu, kuri uzņēmumi vai personāla atlases kompānijas, var palīdzēt Jūsu darba meklējumos. Uzziniet, kur jāiegriežas, lai caurskatītu aktuālākos darba sludinājumus, kur var reģistrēt savu CV, lai darba devējiem tas būtu pieejams u.tml.
Mērķtiecīgi sūtīts CV un individualizēta motivācijas vēstule
Ja reiz esat atradis, darba sludinājumu, kurā izvirzītajām prasībām Jūs atbilstat un piedāvājums no kompānijas puses Jūs apmierina, tad parūpējaties par to, lai Jūsu sūtītais CV sasniegtu darba devēju. Veidojiet CV un rakstiet motivācijas vēstuli, kas nebūt šabloniska un bezpersoniska, bet gan mērķtiecīgi sagatavota konkrētam amatam un konkrētam uzņēmumam. Uzrunājiet personāla atlases speciālistu personīgi un pamatojiet savu vēlmi strādāt dotajā uzņēmumā.
Gatavība darba intervijai
Veiciet nelielu izpēti par uzņēmumu, kurā grasāties strādāt. Tā būs liela Jūsu priekšrocība, ja intervijas laikā varēsiet uzdot konkrētus jautājumus, kas būs balstīti uz informāciju par uzņēmuma darbības veidu, produkciju vai pakalpojumu, korporatīvo kultūru u.tml.
Rēķinieties ar to, ka darba devējs var piedāvāt interviju veikt attālināti vai intervijas laikā likt veikt kādu praktisku uzdevumu.
Sekošana atlases procesa norisei
Aizsūtiet pateicības vēstuli intervētājam pēc darba intervijas. Ja netiek paziņoti rezultāti, pēc nedēļas painteresējieties pats par savām izredzēm dotajā atlases procesā, piezvanot vai uzrakstot intervētājam personīgi adresētu e-pastu. Aplieciniet vēlreiz savu gatavību strādāt dotajā uzņēmumā.
Saņemto darba piedāvājumu izvērtēšana
Ja esat izvietojis savu CV kādā no specializēto darba sludinājumu vortālu datu bāzēm, tad pastāv liela iespējamība, ka Jums tik nosūtīts elektronisks uzaicinājums izskatīt kādu konkrētu vakanci. Svarīgi ir kritiski izvērtēt doto piedāvājumu (darba aprakstu, prasības, piedāvājumu, nākamā darba atrašanās vietu u.tml.), kā arī korekti atbildēt ar atteikumu vai piekrišanu tālākām pārrunām par minēto pozīciju.