oct-10-birchbox
Foto: Publicitātes foto
Kosmētikas mazumtirdzniecības kompānija Birchbox bija pirmā, kas saviem klientiem piedāvāja abonēt jaunāko produktu paraugus, ik mēnesi pa pastu izsūtot kastīti ar smaržu, šampūnu, ziepju un citu izstrādājumu paraugiem. Britu raidkorporācijas BBC mājaslapa raksta, ka šis piemērs iedvesmojis arī citus mazumtirgotājus un pašlaik internetā iespējams abonēt gan pārtikas produktu, gan bērniem paredzētu preču paraugus, turklāt dažas kompānijas jau piedāvā pilnvērtīgu produktu abonēšanu. Taču pats interesantākais, ka Birchbox, atzīstot, ka uzsākusi jaunu tendenci, uzsver, ka tā ir tikai daļa no kompānijas mārketinga stratēģijas.

Kad 2010. gadā Katja Bjūčempa un Heilija Bārna izveidoja interneta kosmētikas veikalu Birchbox, viņas nolēma darboties saskaņā ar devīzi pamēģini, iemīli un nopērc. Sarunā ar BBC K. Bjūčempa skaidro, ka skaistumkopšanas industrijā klientam ir ļoti svarīgi pirms pirkšanas personīgi izmēģināt produktu.

Tieši šādu iespēju dod Birchbox paraugu abonēšana - ik mēnesi, samaksājot 10 dolāru, pasūtītājs pa pastu saņem sūtījumu ar piecu jaunu produktu paraugiem. Izdarot pasūtījumu, tiek veikta anketēšana, kas palīdz noskaidrot klienta gaumi un nosūtīt viņam tādus paraugus, kas patiešām varētu ieinteresēt konkrēto cilvēku. "Protams, ka simtprocentīgi uzminēt nav iespējams, taču tas vismaz garantē, ka klientam ar taisniem matiem netiks piegādāts sprogainiem matiem paredzētais šampūns," skaidro K. Bjūčempa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!