barbara_corcoran
Foto: Publicitātes foto
Barbaras Korkoranas dzīvesstāstu var izmantot kā sižetu klasiskai filmai par amerikāņu sapņa piepildījumu. Viesmīle, ieguldot 1000 dolāru, ko aizņēmās, ne tikai spējusi kļūt par pirmo sievieti, kurai Ņujorkā izdevies izveidot veiksmīgu nekustamā īpašuma tirdzniecības kompāniju, bet arī mācējusi Corcoran Group pārdot, esot pašā slavas zenītā, par 66 miljoniem dolāru. 64 gadus vecā B. Korkorana joprojām tiek uzskatīta par nekustamā īpašuma guru, un domas par uzņēmējdarbību un savu pieredzi viņa labprāt pauž ne tikai televīzijas šovos, bet arī sarunā ar žurnālu Fortune.

Uzņēmēja uzskata, ka par saviem panākumiem lielāko daļu pateicības ir parādā nevis iegūtajām teorētiskajām zināšanām, bet gan praksei, pieredzei un uzņēmībai. Ne skolā, ne koledžā viņas atzīmes nav bijušas spīdošas, tomēr tas nav traucējis B. Korkoranai sasniegt biznesa virsotnes. "Daudzi skolēni uzskata, ka tieši viņu atzīmes nosaka to, par ko viņi dzīvē kļūs. Taču tā nemaz nav. Vismaz manā gadījumā - es par savu veiksmi varu būt pateicīga pieredzei, kas tika uzkrāta, darot visdažādākos darbus. Līdz brīdim, kad 1971. gadā pabeidzu koledžu, es jau biju paspējusi nomainīt vismaz 20 darbus - sākot no hotdogu pārdevējas amata un beidzot ar aizbildnes pienākumu pildīšanu bāreņu namā," stāsta uzņēmēja.

Viņa piebilst, ka pērn veiktais Corcoran Entrepreneur pētījums liecina, ka 38% amerikāņu, kuri nodibinājuši savus uzņēmumus, nav ieguvuši augstāko izglītību, un tas liekot aizdomāties, kādēļ tik daudzās profesionāļu publikācijās uzsvērta biznesa izglītības nepieciešamība. "Manuprāt, biznesa plānu nozīmīgums tiek ļoti pārvērtēts. Labāku ainu iespējams iegūt, paturot visas nozīmīgākās lietas galvā, turklāt plānošana ir tikai puse no biznesa - tikpat liela uzmanība jāpievērš reaģēšanai uz dažādiem pavērsieniem," ir pārliecināta B. Korkorana.

Liela nozīme ir arī veiksmīgam gadījumam, kuru gan vēl nepieciešams prast izmantot, atzīst B. Korkorana. Kad 1973. gadā viņa kopā ar savu draugu nodibinājusi kompāniju Corcoran - Simone, tā nodarbojās ar nekustamo īpašumu izīrēšanu. Taču, kad viens no klientiem ieteicies, ka labprāt nevis īrētu, bet pirktu īpašumu, B. Korkorana, neraugoties uz to, ka šādā tirgū nekad nebija strādājusi, piekrita palīdzēt sameklēt piemērotu dzīvokli. "Man tas izdevās, viņš nopirka dzīvokli par 50 000 dolāru, un mana aģentes komisijas nauda sasniedza 3000 dolāru - desmit reižu vairāk nekā īres aģentes komisijas nauda," par pavērsienu, kas lika iesaistīties nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā, stāsta B. Korkorana. "Lai kaut ko sasniegtu uzņēmējdarbībā, nepieciešams prast izmantot sniegtās iespējas un būt pietiekami uzstājīgam un neatlaidīgam," jaunajiem uzņēmējiem sniedz padomu B. Korkorana.

1978. gadā viņas draugs un biznesa partneris atradis citu dzīvesbiedri, un kompānijas Corcoran - Simone darbībai pienākušas beigas. B. Korkoranu visvairāk aizskāris tas, ka šķiroties līdzšinējais partneris teicis, ka vienai viņai nekas nesanākšot. "Tas man iesēdās dziļi dvēselē. Corcoran Group es nodibināju arī tādēļ, ka ļoti gribēju pierādīt, ka pati varu visu sasniegt," saka B. Korkorana. Tolaik starp Ņujorkas nekustamo īpašumu kompāniju vadītājiem sievietes vēl nav bijušas: "Biznesā strādāja daudz sieviešu, taču tas piederēja vīriešiem." Uzņēmēja stāsta, ka pagājis zināms laiks, kamēr viņai izdevies iegūt nepieciešamo reputāciju - sākotnēji viņa spilgto drēbju un īso kleitiņu dēļ ievērojami izcēlusies no pārējo darboņu pulka un tikusi ievērota.

B. Korkorana allaž uzsver, ka centusies rūpēties par savu darbinieku ērtībām - vēl pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados Corcoran Group biroju regulāri apmeklējis masieris, kura pakalpojumus bijis iespējams bez maksas izmantot visiem darbiniekiem. "Ar šādu darba vidi mēs atšķīrāmies no citām kompānijām," stāsta uzņēmēja. Vēl viena atšķirība bijusi tā, ka Corcoran Group pievērsusi lielāku uzmanību tehniskiem jauninājumiem. "Nekustamā īpašuma pārdošanu, izmantojot internetu, mēs uzsākām 1993. gadā - divus gadus pirms saviem konkurentiem. Es pat reģistrēju interneta adreses ar visu zināmo kompāniju nosaukumiem - ne jau tādēļ, lai tās pārdotu par lielu cenu, bet tādēļ, lai zinātu, kurā brīdī arī šīs kompānijas uzsāks tirdzniecību internetā," skaidro B. Korkorana.

Vadot uzņēmumu, viņa allaž centusies to nepārtraukti paplašināt, investējot visus brīvos līdzekļus, un tagad atzīst, ka, iespējams, reizēm rīkojusies pārgalvīgi. Vēlāk B. Korkorana visus finanšu jautājumus uzticējusi risināt savai partnerei Esterei Kaplānei, kurai piederējuši 10% Corcoran Group akciju. "Tieši viņa veica visas aplēses un pat neteica man, ka pēkšņi parādījušies brīvi līdzekļi - un pareizi darīja, jo zināja, ka es tos uzreiz iztērēšu," smejas B. Korkorana. Viņa uzskata, ka viens no veiksmīgu kompāniju pamatnosacījumiem ir lieliska atmosfēra uzņēmumā, tādēļ B. Korkorana bez sirdsapziņas pārmetumiem atbrīvojusies no tiem darbiniekiem, kuri allaž bijuši ar kaut ko neapmierināti vai konfliktējuši ar kolēģiem - neraugoties uz to, cik lielus ieņēmumus devis šo aģentu darbs.

Uzņēmējas mājaslapa: http://barbaracorcoran.com/

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!