Fоtо: Publicitātes foto
Filadelfijas modes salona Smak Parlour īpašnieces Ebija Keslere un Keitija Lubieski izvēlējušās šai pilsētai neparastu veidu sava biznesa paplašināšanai. Uzņēmējas nevis atvērušas jaunu veikalu, bet ieguldījušas aptuveni 100 000 dolāru lietota kravas furgona iegādē un pārbūvē. Automašīnā ierīkots jaunais, mobilais Smak Parlour modes salons, kas darbdienās parasti atrodas pie Filadelfijas universitātes studentu pilsētiņas, bet tuvākajā laikā mobilo modes salonu būs iespējams sastapt arī tajos pilsētas rajonos, kuros brīvdienās notiks kādi pasākumi, raksta BBC.

Salons Smak Parlour jau vairāk nekā astoņus gadus darbojas Filadelfijas centrā un specializējas jaunatnes vidū iecienītu modes preču tirdzniecībā. Šo gadu laikā biznesu izdevies nostabilizēt, tas strādā ar stabilu peļņu, un pērn uzņēmējas sākušas domāt par paplašināšanos. "Sākotnēji mēs, protams, iedomājāmies par jauna veikala atvēršanu, taču tad sapratām, ka ar veikaliem ir tāpat kā ar bērniem. Proti, mēs nebijām pārliecinātas, ka spēsim jaunajai tirdzniecības vietai veltīt pietiekami daudz laika un uzmanības," sarunā ar BBC stāsta E. Keslere. Mobilais veikals, kura ideju uzņēmējas bija noskatījušas Losandželosā, viņām šķitis lieliska alternatīva.

Keslere uzsver, ka viņām jau uzreiz bijis skaidrs, kurā vietā mobilajam salonam jāatrodas - pie studentu pilsētiņas, kurā dzīvo daudz potenciālo klientu, bet tuvumā nav īpaši liela skaita apģērbu veikalu vai salonu. Pagājis gandrīz gads, lai nokārtotu furgonam stāvēšanas atļauju pie studentu pilsētiņas (tā maksā vairāk nekā 100 dolāru mēnesī). Tomēr šis aprēķins ir pilnībā attaisnojies, turklāt pāris nedēļu laikā par Smak Parlour pakalpojumiem ieinteresējušies ne tikai studenti un pasniedzēji, bet arī netālu esošo uzņēmumu darbinieki.

Lubieski stāsta, ka par jaunās tirdzniecības vietas atrašanos klienti informēti ar Smak Parlour veikalā izplatītajām skrejlapām, kā arī sociālo tīklu palīdzību. "Mums ir ļoti daudz lojālu klientu. Pietiek informāciju nodot viņiem, un tā izplatās zibens ātrumā," viņa saka. Palīdzējuši arī vietējie televīzijas kanāli un laikraksti, kas informējuši par Filadelfijai nepierasto biznesa veidu. "Es šo furgonu biju redzējusi ziņās, taču nebiju domājusi, ka pati tajā iepirkšos," sarunā ar BBC sajūsmināti stāstījusi kāda pircēja.

Lubieski skaidro, ka vēl interesantāk kļūs, kad mobilais modes salons uzsāks izbraukumus nedēļas nogalēs un interneta sociālajos tīklos būs iespējams iegūt informāciju, kur tas atrodams. "Mēs plānojam apmeklēt dažādus festivālus, gadatirgus, vairākas viesnīcas jau interesējušās, vai mēs nevēlētos novietot furgonu to stāvlaukumos," stāstījusi Lubieski. Filadelfijas universitātes biznesa pasniedzēja Natālija Niksone uzsver, ka mūsdienu biznesā pārsteiguma momentam ir ļoti liela nozīme. "Cilvēki allaž interesējas - kas būs tālāk?" viņa saka.

Niksone norāda, ka mobilajiem veikaliem ikdienas uzturēšanas izdevumi ir krietni mazāki nekā parastajiem veikaliem. Telpu īres vietā jāmaksā tikai atļauja uzturēties stāvvietā (maksimālā cena nepārsniedz 1000 dolāru mēnesī), komunālie maksājumi ir niecīgi, nepieciešams mazāk darbinieku. To apstiprina Džordana Fortalēza, kura pirms pusotra gada līdzīga mobilā modes salona JD Luxe pakalpojumus sāka piedāvāt Losandželosā un tās apkaimē. "Pateicoties tam, ka izdevumi nav tik lieli, mūsu izaugsme ir daudz straujāka nekā parastajiem veikaliem. Mums ir nauda, ko ieguldīt biznesā," viņa saka, piebilstot, ka visi sākotnējie ieguldījumi jau ir atmaksājušies un uzņēmums strādā ar peļņu. Savukārt Niksone uzsver, ka šāds biznesa modelis ir atbilstošāks mūsdienu dzīves ritmam. "Šie uzņēmēji negaida, kamēr klienti viņus atradīs. Viņi paši ir ļoti aktīvi un dodas uz tām vietām, kur šie klienti varētu būt," norāda speciāliste.

Kompānijas mājaslapa šeit.

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !