Foto: Shutterstock
Ar kaitinošiem kolēģiem, kuri laiku pa laikam izmet kādu muļķīgu frāzi vai arī ar savu uzvedības stilu rada neizpratni, vismaz reizi dzīvē ir sastapies teju katrs no mums, un, ļoti iespējams, arī paši kādreiz esam bijuši frontes otrā pusē – kaitinot līdzcilvēkus. Bet ko iesākt, ja mums, to pašiem neapzinoties, regulāri sanāk aizkaitināt vadību darbā? Iepazīsties ar septiņiem paradumiem, ko apkopojis quickbase.intuit.com un kas, iespējams, piemīt arī tev!

Pieņēmumu pasludināšana par faktiem

Foto: PantherMedia/Scanpix

Ne vienmēr uz visu ir jābūt atbildei – saprātīgs priekšnieks šo faktu pieņem un ar to rēķinās, tāpēc necenties par visām varītēm atrast risinājumu ikvienai problēmai, īpaši, ja neko prātīgu tāpat nevari ierosināt. Nereti paklusēšana patiešām ir krietni vērtīgāka par tukšām pļāpām, īpaši, ja liec kolēģiem un vadībai rēķināties ar informāciju, kas nav pilnīgi droša.

Kritikas nepieņemšana

Foto: PantherMedia/Scanpix

Atceries, ka kļūdas, neveiksmes un kritika ir daļa no izaugsmes, tāpēc pieņem objektīvu sava darba vērtējumu pat, ja tas nav tik labs, kā gribētos! Ja pret kritiku attieksies negatīvi, vadībai būs grūti ar tevi sastrādāties, kā rezultātā vērtīgi ieteikumi izpaliks, tā liedzot tev pieredzes gūšanu un izaugsmes iespējas.

Ilga runāšana

Foto: Shutterstock

Tavs priekšnieks, visticamāk, ir aizņemts cilvēks, tāpēc pasniedz informāciju konstruktīvi un neieslīgstot liekvārdībā. Ja 10 minūtes stāstīsi pasaidrojošās detaļas un iemeslus aktuālai problēmai, par ko visu būtu iespējams izrunāt pāris minūtēs, tu ne tikai nokaitināsi vadību, bet arī kaitēsi savam tēlam.

Termiņu kavēšana

Foto: PantherMedia/Scanpix

Ir tikai normāli, ka reizēm plānotie termiņi ir jāpagarina, tomēr, ja darbu nenodosi laikā, par aizkavēšanos priekšniecību informējot pēdējā brīdī, situācija var izvērsties visai drūma. Lai to nepieļautu, plāno savus uzdevumus un, ja jūti, ka kaut ko nepagūsi laikā, informē par to vadību nekavējoties!

Nedomāšana plašākā mērogā

Foto: PantherMedia/Scanpix

Ja rēķinies tikai ar savām vēlmēm un vajadzībām, tu parādi, ka nedomā par uzņēmuma, kurā strādā, darbību un attīstību kopumā. Ja tev nepieciešama jauna darba tehnika, tas nozīmē, ka vadībai nāksies atteikt izglītojošu semināru kursu kādam citam darbiniekam, rēķinoties ar budžetu.

Pirms uzstādi savas prasības, izvērtē, cik atbilstošs fons un situācija kopumā ir lūgumiem, ar ko vērsties pie vadības!

Nemitīga negativitāte

Foto: PantherMedia/Scanpix

Ikvienam gadās melnās dienas, kad viss kaitina un darbi nevedas no rokas. Tomēr uzmanies ar pārmērīgu negatīvu emociju paušanu – šādi cilvēki nepatīk nevienam, īpaši, ja kolēģu loks ir šaurs.

Slēpšanās aiz e-pasta

Foto: DELFI

Protams, reizēm ir ērtāk atsevišķus jautājumus pārrunāt, sūtot e-pastus, tomēr komunikācija aci pret aci vienmēr būs efektīvāka, kā arī, ja situācija paredz konfliktu, risini to tieši!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!