internets telefons facebook sieviete
Foto: Shutterstock
Nenoliedzami sociālo tīklu lietošana ir kļuvusi par būtisku mūsu ikdienas sastāvdaļu. Gandrīz ikvienam ir kāds sociālo tīklu profils, kurā nepiespiesti, viegli, jautri un ar aizrautību veidojam un uzturam kontaktus ar līdzcilvēkiem un dalāmies ar sev interesantu tekstuālu vai vizuālu informāciju. Tomēr vienmēr jāpatur prātā, ka mūsu ieraksti, attēli un ieteiktās saites uz dažādiem resursiem – tas viss veido cilvēka personīgo zīmolu interneta vidē.

It īpaši svarīgi pievērst uzmanību savam tēlam ir darba meklēšanas periodā, kad mūsu sociālo tīklu profilu var apmeklēt nākamais darba devējs, personāla atlases speciālists vai potenciālais tiešais vadītājs. Personāla atlases un konsultāciju uzņēmums "DarbaGuru" skaidro, kādas aktivitātes ir vēlamas un no kurām labāk izvairīties savos sociālo tīklu profilos jaunu profesionālo izaicinājumu meklēšanas laikā.

Kā izmantot sociālos tīklus savā labā?

Foto: Shutterstock

Atjauno informāciju par sevi

Lielākajā daļā sociālo tīklu tiek piedāvāts aizpildīt informāciju par profila lietotāju, kur parādās sadaļas par dzīves vietu, nodarbošanos, pēdējām darba vietām, hobijiem, interesēm u.tml. Izmanto iespēju pastāstīt par sevi! Pārskati, vai informācija nav novecojusi un vai ir gana saprotama un saistoši uzrakstīta.

Par profesionālo kontaktu veidošanas tīklu LinkedIn ir atsevišķs stāts, jo tajā ievietotā informācija ir praktiski vērtējama kā CV interneta vidē. Tur iespējams gan pastāstīt par savu darba pieredzi, darba vietām, paveiktajiem projektiem, gan saņemt publiskas atsauksmes un rekomendācijas, kā arī iegūt profesionālo kompetenču novērtējumu.

Veido noderīgus kontaktus

Izmanto savu sociālo tīklu profilu, lai izveidotu ne tikai personiskos, bet arī profesionālos kontaktus, lai sasniegtu nozares profesionāļus, cilvēkus, kas palīdzētu tavos darba meklējumos. Prasi padomu vai ieteikumus, pastāsti par savām iespējām, sarunā klātienes tikšanos, lai prezentētu sevi.

Izmanto atslēgvārdus

Izmanto attiecīgos atslēgvārdus, lai piesaistītu personāla speciālistu, uzņēmumu vai profesionālo "pārvilinātāju" uzmanību. Paud atvērtību un interesi par jauniem profesionāliem izaicinājumiem vai nākamo soli karjerā. Lieto tādas frāzes kā "darbs", "karjera", "vakance", "CV", "prakse", "izaicinājums", "izaugsme" u.tml.

No kā ieteicams izvairīties?

Foto: Shutterstock

Neievieto rupjus vai nekorektus komentārus

Esi uzmanīgs ar informāciju, ko publicē vai pārpublicē. Nelieto nepiemērotus attēlus, video, aizskarošus vai rupjus komentārus, kā arī nekritizē bijušos darba devējus vai neatsaucies negatīvi par bijušajām darba vietām vai bijušajiem kolēģiem.

Tāpat arī neapspried vai nepārstāsti darba intervijas, kuras esi apmeklējis, kamēr konkurss uz aktuālo amata pozīciju nav noslēdzies. Nedalies ar informāciju par uzdotajiem jautājumiem vai informāciju, ko uzzināji par uzņēmumu darba pārrunu laikā. Konfidencialitātes pārkāpums varētu būt noteicošais apstāklis, kura dēļ netiksi pieņemts darbā.

Izvairies no gramatikas kļūdām

Pārlasi divreiz pirms nosūti – šis likums attiecas arī uz sociālo tīklu ierakstiem, pirms tos izvieto publiski. Biežās pareizrakstības kļūdas vai pilnīga interpunkcijas ignorēšana neko labu neliecinās par cilvēka komunikācijas kultūru.

Mijiedarbojies, izrādi aktivitāti

Sociālie tīkli paredz socializāciju, tāpēc nesēdi un negaidi, kamēr tevi kāds uzrunā. Aktīvi seko interesējošo uzņēmumu sociālajiem tīkliem, iesaisties viņu organizētajās aktivitātēs, piemēram, aptaujās vai radošo ideju konkursos.

Vienmēr atbildi uz tev uzdotajiem jautājumiem, komentāriem, kritiku vai uzslavām. Nerakstīta interneta etiķete pieprasa to, ka uz e-vēstulēm ir vienmēr jāsniedz atbilde, kamēr, piemēram, apstiprināt vai neapstiprināt kādu personu savā draugu vai paziņu lokā, ir katra personīgā izvēle, ko nav sīkāk jāpaskaidro.

Ievēro konsekvenci

Esi godīgs un vienlīdz korekts visos savos sociālo tīklu profilos un publiski izvietotajos komentāros vai tekstos. Ja tomēr ir informācija, kuru gribi slēpt no svešu apmeklētāju acīm, lieto slēgtos profilus vai ierakstus adresē konkrētiem kontaktiem, piemēram, Google+ kāda viena loka "tuvākie draugi" vai "radinieki" ietvaros .

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!