Diennaktīm ilgi pie stūres, līdz pat 40 pasūtījumiem dienā. Sviestmaizes, kafija, enerģētiķi… Šoreiz rakstu sērijā "Amata noslēpumi" – atklāta saruna ar kādu Rīgas taksistu, kurš guļ pie stūres un zina, kā "beigt šo pazudinošo darbu". Profesionālis ar stāžu portāla "Delfi" lasītājiem stāsta par taksista ikdienu un apšaubāmajām biznesa shēmām, par kurām zina visi ķēdes posmi, taču klusē. Jo, "ja sāks šķetināt, bez darba paliks tūkstošiem".
"Atceros, bērnībā pēc raidījuma "Laiks" rādīja laika prognozi. Kad runāja par Latviju un ekrānā parādījās naksnīgās Rīgas "kardiogramma", es vai plīsu no lepnuma par dzimto pilsētu. Tik skaista tā ir. Tagad es pa naksnīgo Rīgu braukāju katru nakti. Un es to neieredzu. Visas cilvēciskās kaislības un netikumi taksistiem atklājas kā uz delnas. Un arī mēs paši, gribot negribot, kļūstam par nakts dzīves tumšo daļu," atzīstas mūsu stāsta varonis.
Viņš ir daļa no biznesa, kurā pēc Rīgas domes publiskajiem datiem iesaistītas 605 taksometru kompānijas ar 2127 automašīnām. Un tas nebūt nav viss, jo Rīgā nelegāli darbojas arī taksometru vadītāji, kas licences saņēmuši citās pašvaldībās. Salīdzinājumam – 2000. gadā Rīgā darbojās 32 taksometru kompānijas un 30 fiziskās personas. Un spēkā bija automašīnu ierobežojums – 1500.