Jāteic, ka situācijas var būt dažādas – iespējams, esi priekšnieka mīlulīte (vai vismaz centies par tādu kļūt), bet tikpat labi šādu statusu vēl nav sanācis iemantot, bet vienkārši apjaut, ka esi īstajā vietā. Protams, var būt arī krietni nepatīkamāki scenāriji. Piemēram, sajūta, ka vadītājs tevi ienīst, vai arī iekšēja trauksme, ka darbs novedis tevi līdz situācijai, kad laiks rakstīt atlūgumu.
Lai arī kādā situācijā tu būtu nonākusi, atvieglojuma sajūtu iegūsi tad, ja apzināsies, ka esi laba darbiniece. Tādēļ, iedvesmojoties no "Business Insider" autoriem, esam izvirzījuši tos ikdienas darbiņus, kas vērtīgākajiem un labākajiem darbiniekiem nav sveši.
Patīkama sastrādāšanās. Ir jāapzinās, ka izpatikt visiem nav iespējams. Tomēr tas, ja esi atzīta kolēģu vidū un patīc vairumam, visticamāk, tevi vairāk nostāda labā gaismiņā. Ja darba vidē kolēģi izturas draudzīgi, tas liecina – tu iederies ne tikai kolektīvā, bet arī pašā uzņēmumā.
Sevis parādīšana no labākās puses. Iespējams, liela daļa ļaužu laika gaitā samierinās ar to, ko dzīvē ir piespēlējusi – viņi ir ērti iekārtojušies savā komforta zonā un no ikdienas rutīnas ārā izkļūt nevēlas. Tomēr labākos darbiniekus neapmierina iesūnošana vienā vietā – viņi vēlas apgūt ko jaunu ik dienas. Kaut niecīgas un šķietami maznozīmīgas darbības spēj attīstīt tavas darba spējas un atklāt jaunus horizontus.
Rīcība. Ideālāko darbinieku dienas gaita neaprobežojas vien ar izlolotiem sapņiem un tukšiem vārdiem. Viņi katru dienu cenšas paveikt ko patiešām nozīmīgu – tā, lai mājās dotos ar gandarījuma sajūtu.
Sava viedokļa un ideju izklāstīšana. Lai arī darba specifikas var būt dažādas, savas idejas nevajadzētu noklusēt. Iespējams, tieši tava ideja iegūs kolēģu un vadības atsaucību, tiekot realizēta. Kolektīvs novērtēs tavu ieguldījumu uzņēmumā.
Apzinīgums. Protams, ir lērums labu īpašību, kas darba vidē tiek novērtētas, bet viena no galvenajām ir apzinīgums, ko ievēros gan priekšnieks, gan kolēģi. Apzinīgie visu cenšas padarīt pēc labākās sirdsapziņas, nereti ieguldot smagu darbu, un uz viņiem var paļauties.
Spēja rīkoties stresa situācijās. Jāatzīst, ka ir profesijas, kas cilvēku pakļauj diezgan nopietnam stresa līmenim, un ik dienas ir sajūta, ka stress tevi jau sen ir pievarējis. Tomēr arī tad, ja izvēlētais darbs ir diezgan mierīgs, ir būtiski, ka gadījumos, ja absolūti kaut kas nenotiek, kā plānots, cilvēks spēj rīkoties un piņķerīgo situāciju atrisināt. Ja nervus kutinošos brīžos nesastingsti vai nesabrūc un centies neskaidrības izlīdzināt, vadība tevi noteikti novērtēs.
Prasme lepoties ar saviem sasniegumiem. Protams, nevienam nepatiks kolēģis, kas lielīsies vai savas veiksmes un uzvaras atgādinās un pieminēs jebkurā situācijā. Tomēr ir reizes, kad labie vārdi ir jāsagaida un jāpieņem bez liekas tielēšanās un vienkārši jāpasakās par uzslavu.
Neizsīkstoša dzirkstelīte. Atzītākie darbinieki vienmēr sevi vēlas pierādīt, viņos mājo degsme sacensties un būt labākajiem. Tā nav slimīga iegriba, bet gan veselīga dzirkstelīte, kas stimulē attīstību kā sev, tā arī pārējiem.
Problēmu pamanīšana un to veikla atrisināšana. Būsim godīgas, kad vajadzēs kādu kritizēt, šķiet, neviens nepaliks vārdus parādā, tomēr kā šo situāciju vērst par labu – tā jau ir pavisam cita "opera", kurā daudziem noteikti sava viedokļa nav. Ja spēj ieraudzīt problēmsituāciju un to arī atrisināt – var teikt, ka esi īsts zelta gabaliņš.