Ņem visu vieglāk – būs labi
Tā, ka tiešām – būs labi! Tev jāsāk atšķirt, kas ir sīkumi un kas nopietnas problēmas. Piemēram, uzkāries dators mirklī, kad jānosūta priekšniekam e-pasts, nav pasaules gals. Viņš sapratīs, ka tā nebija tava vaina. Šādos brīžos der atcerēties uzslavas, kas kādreiz ceļojušas tavā virzienā, jo nelielas kļūmes tevi nepadara par sliktu darbinieku.
Ja ātrumā šādas situācijas nevari atsaukt prātā, paņem lapiņu un uzraksti uz tās visu labo, ko cilvēki par tevi kādreiz ir teikuši. Runā, ka viss slēpjas sīkumos, tāpēc arī šāda niecīga lapiņa var tevi paglābt no sabojātas dienas.
Atgriežoties pie nopietnākām kļūdām un problēmām, parasti darba ieguldījumu uzņēmumā var mērīt pēc atsauksmēm. Ja dzirdam uzslavas, tātad darbs padarīts godam, ja tiek klusēts – acīmredzot kaut kas nav bijis līdz galam izstrādāts.
Par lielāka mēroga ķibelēm darbā un to iespējamajām sekām atradīsi šeit.
Koncentrējies uz 'lielo bildi'
Ja nonāc situācijā, kad karjera šķietami brūk un jūk, padomā, vai tas tevi uztrauks arī rīt. Cilvēks ir garastāvokļa būtne, tāpēc tas, kas šķiet ārkārtīgi nepanesams šodien, pēc nedēļas var šķist kā sena vēsture. Priekšniekam un klientiem galvā noteikti ir vēl simtiem domu, tāpēc, iespējams, par tevi viņi jau sen vairs nedomā.
Atceries, tu nevari katru ikdienas darbu izdarīt līdz pēdējai vīlītei perfekti. Pat darbā, kas tev ļoti patīk un sagādā prieku. Gribētos katru dienu saņemt "sitienu pa plecu" un dzirdēt tikai labus vārdus, bet lielākoties tā nenotiek. Dzīvē darbojas teiciens – nāks citas problēmas un šīs aizmirsīsies.
Lai savu karjeru padarītu veiksmīgāku un iegūtu kārotās uzslavas, iepazīsties ar 10 veiksmīgas sievietes karjeras noteikumiem šeit.
Formula savas ādas paglābšanai: "pirms kritizē citus, paskaties uz sevi"
Tas, ka tev ir savs viedoklis, idejas un gribēšana atrisināt samilzušus jautājumus, ir lieliski, taču nevajag krist no viena grāvja otrā. Tu pati apzinies, ko esi spējīga padarīt un veikt. Ja, piemēram, tikko esi nomainījusi darbavietu, noteikti nevajadzētu apšaubīt savu priekšnieku. Nereti esam nonākušas situācijās, kad nākas sev pārmest par mēles neturēšanu aiz zobiem. Izrādās, ka ir frāzes, kuras labāk darbā neteikt nemaz. Ar tām vari iepazīsties šeit.
Atceries, ka citu kritizēšana noteikti nav tavs primārais darbs, tāpēc vispirms pārliecinies par savu darbu precizitāti un esi pārliecināta, ka viss ir kārtībā. Šādas situācijas nereti vēlāk sagādā galvassāpes. Labākais ieteikums – vienkārši izvairies no šādām situācijām.
Ja tiešām ir TIK slikti?
Vienmēr der ar vēsu prātu novērtēt situācijas, bet var būt posms tavā karjerā, kad jūties apspiesta, piemēram, neviens tev neļauj izpausties un izrādīt savu labāko pusi.
Tiesa, nevar gaidīt, ka visi tavi lēmumi un idejas patiks apkārtējiem, tomēr, ja apkārtējo nepiekrišana tavām iniciatīvām ir jau izveidojusies kā tendence, vērts apdomāt, ka, iespējams, tavas idejas nav tik traģiskas, bet drīzāk kolēģiem nepatīc tu pati. Plašāk par iespējamajiem nesaskaņu cēloņiem ar kolēģiem lasi šeit.
Varbūt šis darbs vienkārši nav domāts tev?
Ja viss vienmēr ir gājis labi, bet pēkšņi katrs mazākais sīkums no tevis prasa ārkārtīgi lielu piepūli, tad varbūt vaina nav tevī, bet konkrētajā darbā. Protams, neviens nav teicis, ka būs viegli, un jaunu iemaņu apgūšana prasa iesaistīšanos, taču arī tai ir robeža. Piemēram, sestdienas un svētdienas ir brīvdienas, tāpēc darbam nebūtu katru nedēļu jāievelkas vēl uz pāris dienām tikai tāpēc, ka nevari kaut ko izdarīt laicīgi. Ja pienākumi tev ir uzlikti vienkārši fiziski par daudz, par to ir jārunā.
Laiks, kuru pavadi darbā, var būt nogurdinošs, taču katru dienu tam nevajadzētu būt neciešamam. Arī veicamajiem uzdevumiem nebūtu jābūt "Ķīnas ābecei". Varbūt šis darbs vienkārši nav domāts tev?
Noteikti vērts iepazīties ar pāris ieteikumiem, kas palīdzēs iegūt darbu, kas patīk.
Brokastu neēšana: ātrākais ceļš uz sagurumu un kašķīgumu
Izklausās varbūt mazliet neticami, bet arī brokastu neēšana var ietekmēt, cik veiksmīga būs tava darbdiena. Ja šī ēdienreize tiek izlaista, tad principā tu neko neesi ēdusi no 10 līdz 12 stundām. Līdz ar to enerģijas ir daudz mazāk, nekā vajadzētu, un darba produktivitāte krītas – cilvēks ir saguris, ātri nokaitināms, nepacietīgs utt. Iepriekš minētie faktori var kalpot kā strīdu un konfliktu pamats.
Uztura speciāliste Evija Keiša skaidro, ka ikvienam cilvēkam ir jāuzņem atbilstošs uzturvielu daudzums, balstoties uz viņa ikdienas aktivitātēm un dzīves ritmu: "Ja ir vērojams nogurums, tad jāsaprot, tieši kādu uzturvielu deficīts to ir veicinājis – olbaltumvielas, dzelzs, B grupas vitamīni vai citas vielas." Plašāk par produktiem, kuru iekļaušana brokastu ēdienkartē dos papildu enerģijas lādiņu, lasi šeit.