Darba intervijas var būt visai uztraukumu pilns process, jo jāsaglabā iekšējais miers un jāparāda sevi no labākās puses. Lūk, šoreiz "Viņa" komanda apkopojusi noderīgus psiholoģiskos padomos, lai darba intervijas ritētu raitāk un tu atstātu pēc iespējas labāku priekšstatu par sevi.
Īstais laiks darba intervijai
Atsaucoties uz Endrū Bredberija grāmatu un veiktā pētījuma, ko aplūkojis "Glassdoor", labākais mirklis, lai plānotu darba intervijas, ir 10.30 otrdienā. Protams, šis padoms būs vērtīgs, ja arī pašai būs kāda teikšana un abpusēji vienosieties par laiku.
Kāpēc? Pētnieki skaidro, ka agrais rīta cēliens ir daudz saspringtāks un nervozāks, taču darba dienas beigās intervētājam prātā jau var būt citas domas. Šis laiks tiek atzīmēts kā optimālākais un izdevīgākais darba interviju un dažādu sanāksmju veikšanai.
Apģērba izvēle
Interesants pētījums publicēts "Careerbuilder". Profesionāļi atklāja – dažādas apģērbu krāsas nodod citādu signālu intervētājiem.
23 procenti intervētāju ierosināja ģērbt zilas krāsas apģērbu – tas liecinot, ka cilvēks ir komandas spēlētājs, bet 15 procenti ierosināja izvēlēties melnas krāsas drēbes, kas liecinot par līdera spējām. Tikmēr 25 procenti ekspertu ierosināja neizvēlēties pašu šausminošāko krāsu darba intervijā – oranžo, jo kandidāts izskatās neprofesionāli.
Lūk, kādu krāsu nozīmi vēl atklāja eksperti:
- Pelēks: loģisks/analītisks;
- Balts: kārtīgs;
- Brūns: uzticams;
- Sarkans: vara.
Atbildes, kas atbilst intervētāja vecumam
Grāmatas "Crazy Good Interviewing" autori uzskata, ka ar katru intervētāju kandidātam jārunā citādi, pielāgojoties viņu vecumam un tam, ko viņi vēloties dzirdēt. Lūk, ko viņi ir atklājuši:
- Y paaudze (20 – 30 gadi): uz interviju jāņem vizuālie materiāli, kas akcentē tavu prasmi strādāt un darīt vairākas lietas vienlaicīgi.
- X paaudze (30 – 50 gadi): piemini savu radošumu darba vidē, kā arī to, kā tu sabalansē savu darbu un privāto dzīvi, lai būtu veiksmīga.
- Intervētāji vecumā 50 – 70 gadiem: parādi, ka strādā cītīgi, un izrādi cieņu par viņu paveikto.
- Intervētāji vecumā 70 – 90: izrādi cieņu un saistību arī ar iepriekšējiem uzņēmumiem, kuros esi strādājusi.
Ķermeņa valoda
Kā saistoši izcelt savas priekšrocības
Atsaucoties uz kādu pētījumu, ļaudīm patīk cilvēki, kuri ir savā ziņā līdzīgi viņiem un tos vieno vienas intereses. Ja redzi, ka tavs intervētājs novērtē vai savas sarunas laikā izceļ kādu aizraušanos vai vienkārši savu kompānijas redzējumu nākotnē, centies tematu paturpināt.
Lūk, vēl kāds pētījums. Tas apliecināja, ka visbiežāk cilvēki ieguva kāroto amatu, ja viņi uzslavēja intervētāju vai kompānija, bet lieki un pārmērīgi neslavināja sevi. Kā atzina eksperti, šie cilvēki vienkārši likušies daudz atbilstošāki konkrētajai kompānijai.
Grāmatā "Friend and Foe" teikts, ka vislabākais veids, kā izcelt savus panākumus, ir caur uzslavu otram. Piemēram, "Man patiesi patīk, kāda ir jūsu darba sistēma (konkrētajā jomā), tas man nedaudz atgādina savus pienākumus/panākumus, kas bija jāveic (iepriekšējā darbavietā).
Protams, neaizmirsti sevi parādīt arī no labākās puses – esi ieinteresēta, draudzīga, enerģiska un atceries par pieklājības normām.