sieviete darbs dators
Foto: Shutterstock
Kā privātajā, tā arī profesionālajā dzīvē, godīgi sakot, savu tēlu vajadzētu veidot gana labu, allaž apdomājot, kā katra situācija var atspēlēties un ietekmēt tevi pašu. Lai šoreiz stiprinātu tavus pamatus karjerā, piedāvājam "Business Insider" ekspertu izvirzītās piecas kļūdas, ko darba vietā nebūtu ieteicams pieļaut.

Ļauna prāta turēšana

Situācijas mēdz būt dažādas. Būsim godīgi, ne visiem cilvēkiem ir iespējams un vajag izpatikt, un ir arī tādi cilvēki, kuri tik ļoti nesimpatizē, un arī tas ir normāli.

Tomēr, ja darbā sanāk kādas nesaskaņas un tu sāc turēt ļaunu prātu, tu neapzināti no šī cilvēka sāc izvairīties. Realitātē šādas situācijas ietekmē darba gaitu, jo sarežģī jūsu turpmāko komunikāciju, un enerģija tiek patērēta, meklējot jaunus veidus, kā apiet nevēlamajai personai ar līkumu, protams, mazinot produktivitāti.

Risinājums šādās situācijās ir sekojošs: ir nepieciešams izrunāties aci pret aci, noliekot personīgās antipātijas otrajā plānā un fokusējoties uz darbu. Cilvēki vēlas sadarboties ar komandas spēlētājiem, tāpēc ir jāpierāda savs briedums un jārisina situācijas kā pieaugušiem cilvēkiem.

Ja vēlies tomēr attiecības veidot pēc iespējas draudzīgākas, te atradīsi darbības, kas kolēģus var izvest no pacietības rāmjiem, lai vismaz no pāris neveiklām situācijām izvairītos. Savukārt šeit meklē kaitinošākos kolēģu tipus un veidus, kā ar viņiem sastrādāties.

Priekšnieka ignorēšana

Foto: Shutterstock

Lai arī gaužām nepatīkami ir nemieri ar kolēģiem, nesaskaņas ar priekšniecību noteikti nav patīkamākas. Šeit jāatceras, ka tavs darba devējs nav vien fona cilvēks, kuru satiekot, pēkšņi jāizrāda savi dotumi vai pēc iespējas mazāk jāizceļas uz pārējo fona. No priekšnieka nevajag izvairīties, gluži pretēji – draudzīgas sarunas un spēcīgāks kontakts var tev palīdzēt nostiprināt savu vietu.
Vērts padomāt arī par reizēm, kad radusies kāda ķibele. Ja pašas spēkiem nav iespējams situāciju vērst par labu, nevajadzētu baidīties, bet labāk doties pie priekšniecības, lai kopīgi rastu atbildi.

Šeit atradīsi pāris padomus, kā veidot labākas attiecības ar darba devēju, neiemantojot lišķa statusu.

Frāzes "tev nav taisnība" izmantošana

Foto: Shutterstock

Ja tavs darbs ietver saskarsmi ar cilvēkiem, šķiet, ikviens šajā jomā strādājošais zina mūžseno frāzi, ka klientam ir taisnība. Tātad skaidri un gaiši norādīt, ka otra cilvēka viedoklis ir greizs, nebūtu prāta darbs.
Tā vietā, lai norādītu uz klienta kļūdām, drīzāk jāmeklē kāds garāks ceļš un paskaidrojumu virkne, kas netieši pamudina domāt cilvēku citā virzienā. Tiesa, jābūt arī godīgai, akli nepieņemot visaplamāko ideju, kas nupat ir izskanējusi, tomēr arī iesākt savu sakāmo ar šo skarbo frāzi noteikti nevajadzētu – tad tu nekur tālu netiksi.

Augstprātības un necieņas izrādīšana

Foto: Shutterstock

Tu vari būt labākā no labākajām savā jomā, tomēr, ja neviens ar tevi nevēlēsies strādāt, izcīnīt zelta kalnus būs visai grūti. Lai arī ikvienam no mums var būt sliktāka diena, kad stress un slikts noskaņojums ietekmē mūsu runāšanas toni, to nevajadzētu attīstīt par ieradumu.
Gluži tāpat vajadzētu saprast, ka, neraugoties uz savu, iespējams, spožo pagātni, tev ir jāprot strādāt šeit un tagad, cienot arī citus. Vajadzētu piedomāt pie savas attieksmes un ar degunu nestumt mākoņus – tā vietā veidot cilvēcīgas attiecības, radot labu priekšstatu par sevi. Turklāt tas attiecas uz ikvienu iesaistīto – gan augstākstāvošajiem, gan tiem, kas neieņem tik brangu amatu.

Karjeras virzības atstāšana priekšniecības rokās

Foto: Shutterstock

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!