darbs karjera pārdomas strādāt
Foto: Shutterstock
Sarunās ar priekšniecību vienmēr jāsaglabā profesionālisms, tāpēc reizēm labāk mēli paturēt aiz zobiem, lai neatgriezeniski nesabojātu attiecības. Svarīgi noteikti ir būt arī atklātam un godīgam darbiniekam, taču savs viedoklis jāizsaka par konkrētām tēmām, jāizpauž viss, kas uz sirds. Iedvesmojoties no "Reader's Digest" ekspertu viedokļiem, piedāvājam dažādu frāžu apkopojumu, kuras komunikācijā ar darba devēju neizmantot.

Tā nebija mana vaina – viņš neizdarīja savu daļu

Novelt vainu uz citiem ir bērnišķīgi. Ja patiesi tu nespēji savu darbu izpildīt laikā vai arī to ietekmēja kāds kolēģis, kurš savu daļu nepaveica pietiekami labi, tev nevajag sākt viņu apvainot, bet gan censties kopīgi rast risinājumus, lai nākamajā reizē tā vairs nenotiktu. Tu nedrīksti "pamest otru zem tanka", ja tev nav pilnīga pārliecība, ka visu izdarīji pēc labākās sirdsapziņas.

Ja šādas situācijas atkārtosies regulāri, priekšnieks var sākt uz tevi skatīties ar aizdomām, jo nevar būt tā, ka vienmēr visi ir vainīgi, tikai tu esi cietēja lomā. Arī tad, ja tev ir kolēģi, ar kuriem nelabprāt sadarbojies, tev par to nav jāsūdzas priekšniekam – ja šis cilvēks ir jūsu uzņēmumā, tātad darba devējs redz viņam tajā vietu un uzskata par pietiekami kvalificētu konkrētajam amatam. Labāk savas rūpes vai nesaskaņas pārrunāt ar kolēģi, nevis viņam aiz muguras.

Šajā rakstā izlasi frāzes, kuras tieši vajadzētu izmantot sarunās ar priekšniecību, lai tevi uzskatītu gan par vērtīgu darbinieku, gan arī strādīgu cilvēku.

Nokavēju tikai 10 minūtes

Foto: stock.xchng

Vienalga, vai tu nokavēji piecas, 10 vai 30 minūtes – tu jebkurā gadījumā atnāci vēlāk, nekā tev bija jābūt. Šo laiku tu jau varēji izmantot, lai sāktu strādāt, tāpēc darba devējam tās ir nevis "tikai", bet gan "jau" 10 minūtes. Ja priekšnieks tev sāk aizradīt, ka varbūt vajadzētu no rītiem celties agrāk vai iziet no mājas ātrāk, tā vietā, lai sāktu attaisnoties, labāk atvainojies un tiešām mēģini savus rītus plānot tā, lai būtu darbā laikā laicīgi.

Ikdiena, sapulce vai kāda projekta nodošana – centies nekad nekavēt. Protams, iespējamas dažādas atkāpes, ja noticis kas tiešām izskaidrojams, taču kavēšana kā ieradums ir visai riebīgs un cilvēkos neraisa uzticību. Godīgi sakot, tas parāda, ka ar tevi nevar rēķināties, un ka tev sevišķi nerūp konkrētās atbildības.

Man ir garlaicīgi

Foto: Shutterstock

Mans iepriekšējais priekšnieks tā nedarīja

Foto: Shutterstock

Es nezinu, kā to izdarīt

Foto: Shutterstock

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!