Pat, ja esi ieguvusi uzaicinājumu uz interviju un jūties par sevi ļoti pārliecināta, tas nebūt nenozīmē, ka darbu arī dabūsi. "Forbes" raksta, ka viena no būtiskākajām kļūdām, ko cilvēki pieļauj darba intervijās, ir pārmērīga runāšana. Tas var radīt iespaidu, ka tu centies par daudz, esi pārāk pārliecināta un lecīga vai arī ļoti sanervozējusies.
Galvenā problēma šādā gadījumā ir laika trūkums. Ja par daudz runāsi, intervētājs var nepaspēt uzdot visus ieplānotos jautājumus. Tāpat tev nebūs iespēja pajautāt to, kas tevi interesē. Neaplaupi sevi, cenšoties atbildēt pārāk plaši uz katru jautājumu. Atceries, ka intervijas mērķis īsā laikā uzzināt pašu svarīgāko par tevi, nevis atklāt tavas personības dziļākās šķautnes.
Tavs uzdevums ir sniegt pilnīgas un konkrētas atbildes. Atvieglo intervētāja darbu un palielini iespējamību, ka tevi nolīgs, sniedzot apzinātus un pārdomātus izteikumus. Ja tev lūdz nosaukt trīs īpašības, nosauc trīs, nevis deviņas. Ja tev prasa nosaukt vienu piemēru, ar vienu patiešām būs gana. Daži cilvēki ir pļāpīgāki par citiem. Tas nav nekas slikts, bet darba intervijā vēlmi izrunāties centies nedaudz apslāpēt.
Tomēr nepārspīlē ar sevis ierobežošanu, jo otra izplatīta kļūda darba intervijās ir pārspīlēts lakonisms. Pārāk īsas atbildes var radīt iespaidu, ka tev trūkst pārliecības, nav intereses, ka esi noslēgta un nesabiedriska. Atceries, ka par sevi intervijā tomēr ir jāpastāsta. Tev ir jāparāda, kāpēc vari būt noderīga uzņēmumam un kāpēc tevi vajadzētu nolīgt.
Protams, atrast robežu starp pārlieku runātīgumu un kautrīgumu var būt sarežģīti. Nereti grūti ir panākt, ka tevi vispār uzaicina uz interviju. Ieskaties "Viņa" rakstu arhīvā un uzzini vērtīgus ieteikumus, kas noderēs, meklējot darbu un gatavojoties intervijai.