vīrietis sieviete karjera rokasspiediens darbs
Foto: Shutterstock
Lēmums par tevis pieņemšanu darbā vai atlaišanu ir priekšnieka rokās. Tāpat vadītājs lemj par iespējamajiem paaugstinājumiem un citiem bonusiem, tāpēc labas savstarpējās attiecības ir pat ļoti vēlamas. Tomēr abpusēja cieņa, sapratne un uzticība nav iegūstama vienā dienā – tam ir nepieciešams laiks, kurā sevi pierādīt. Ņemot vērā, ka darba vietās laiks ir nauda, zināt, kāda rīcība var uzticības iegūšanu paātrināt, nenāks par ļaunu.

Priekšnieka acīs parādot sevi labā gaismā, iespējams saņemt ne tikai fiziskus labumus, bet arī tas noteikti palīdzēs augt tev pašai. Vadītājs, redzot, ka esi spējīga un uzticama darbiniece, visticamāk, sniegs tev arvien vairāk iespēju, kā sevi vēl un vēl pierādīt. Tāpat savstarpējā cieņa rada patīkamu darba vidi, kuru tik ātri nevēlēsies pamest.

Iespējams, arī tu vēlies uzlabot attiecības ar savu priekšnieku, tāpēc piedāvājam iepazīties ar portāla ''Reader's Digest'' speciālistu sagatavotajiem ieteikumiem, kas var palīdzēt izveidot savstarpējo cieņu un uzticību ne tikai ar vadītāju, bet arī citiem kolēģiem.

Pirms vaicā pēc palīdzības iepazīsties ar iespējamajiem risinājumiem

Visu zināt nav iespējams, tāpēc kādā brīdī, sastopoties ar grūtībām, gribēt lūgt palīdzību nav nekas neparasts un slikts. Tāpat lielisks priekšnieks tikai priecāsies palīdzēt, lai gan tu, gan jūsu uzņēmums no tā tikai iegūtu. Taču nelūdz palīdzību tūliņ kā atduries pret šķietamu strupceļu. Vispirms pati uzmeklē vai apdomā visus iespējamos situācijas risinājumus un izvirzi vienu, tavuprāt, vispiemērotāko, un tikai tad vērsies pie vadītāja pēc palīdzības. Tā tavs priekšnieks redzēs, ka tu jau esi ieguldījusi darbu, mēģinot atrast iespējamo alternatīvu, nevis jau pašā sarežģījuma sākumā padodies. Un tavs vadītājs to pavisam noteikti novērtēs.

Atzīsti savas kļūdas un mācies no tām


Foto: Shutterstock
Nevienam nepatīk pieļaut kļūdas, taču bēgšana no tām vai centieni tās noslēpt var visu vērst vēl sliktāku. Tāpēc, kļūdoties darba vietā, turies pretim kārdinājumam atrast aizbildinājumu, kāpēc tā ir sanācis, neslēp, ka kaut kas ir noticis, un arī nenovel vainu uz nevienu citu. Viss tāpat kaut kad nāks gaismā, kā rezultātā priekšnieks un citi kolēģi būs zaudējuši uzticību tev, kuru būs grūti atgūt un kas var arī maksāt darbu. Tāpēc, pieļaujot jebkādu kļūdu darba vietā, atzīsti to. Tas arī kaut kādā ziņā tavam darba devējam un citiem kolēģiem liks saprast – tu nebaidies kļūdīties.

Runājot par kļūdām, neviens darba devējs simtprocentīgi negaida, ka viņa darbinieki būs perfekti un necietīs neveiksmes. Jā, pieļaut kādu kļūdu nav nekas slikts, jo no tām mēs varam mācīties, tādējādi šīs kļūdas nepieļaujot vēlreiz un vēlreiz. Tāpēc, lai nepieļautu to pašu neveiksmi atkal un atkal, pēc atzīšanās izvērtē, kas nogāja greizi un kā to varētu nākamreiz risināt.

Paturpinot par kļūdīšanos… Iespējams, tas šķiet neloģiski vai realitātē var nedaudz biedēt, bet, sastopoties ar darba uzdevumu, kuru iepriekš neesi varējusi izpildīt, nevis nodod tā izpildi kādam citam kolēģim, bet gan uzņemies to pati. Tas būs lielisks veids, kā labot reiz ciesto neveiksmi, izaicināt un pierādīt sevi. Ikviens darba devējs augsti vērtē tos, kas nebaidās no izaicinājumiem un vēlas augt.

Par sarežģījumiem informē nekavējoties un domā uz priekšu


Foto: Shutterstock
Daudziem cilvēkiem ir tieksme solīt vairāk, nekā realitātē ir iespējams. Tāpēc brīdī, kad saproti, ka kaut kas pavisam drīz var noiet greizi vai jau ir parādījušies sarežģījumi, piemēram, par maz laika, par daudz darbu, pārtērēts budžets u. tml., nekavējoties par to informē savu priekšnieku. Kāpēc ir svarīgi par apgrūtinājumiem runāt uzreiz? Tos slēpjot, vari zaudēt citu uzticību tev, kā arī, ja nespēsi vairs pati kontrolēt notiekošo, tas tavam uzņēmumam var arī dārgi maksāt, tostarp arī tev, piemēram, darba vietu.

Ja runājam par izvairīšanos no sarežģījumiem, tad labākais veids, kā to var mēģināt izdarīt, – pirms sāc veikt uzdevumu apsēdies ar vadītāju un izrunā veicamos uzdevumus, iespējamās kļūmes un to potenciālos risinājumus. Tas gan parādīs tavam priekšniekam, ka tev patiesi rūp tavs darbs un sniegums, gan kaut kādā ziņā palīdzēs sagatavoties jebkādiem sarežģījumiem. Lai gan visam sagatavoties nav iespējams, censties domāt pāris soļus uz priekšu par ļaunu nenāks.

Iegūsti citu kolēģu uzticību un met tenkām mieru


Foto: Shutterstock
Jā, tavs priekšnieks ir tiešā veidā atbildīgs par to, vai tu saglabā vai nesaglabā savu darba vietu, taču to var ietekmēt arī citu kolēģu uzticība tev. Iemācoties sastrādāties ar kolēģiem un pārliecinot viņus, ka arī tu esi spējīga, tas palīdzēs arī tavam vadītājam ieraudzīt, ka tāda esi. Tāpat, ja kolēģi būs tavā pusē, ar viņu atbalstu tev būs vieglāk priekšniekam pārdot savas idejas un kopīgi tās realizēt.

Taču ir veids, kā nevajadzētu mēģināt iegūt kolēģu uzticību – tā ir tenkošana. Iespējams, citu kolēģu, tostarp priekšnieka, aprunāšana kaut kādā mērā var palīdzēt rast tuvāku saikni ar taviem kolēģiem, taču šāda rīcība tevi nebūt nerāda pozitīvā gaismā. Veltot laiku tenkām, tu ne tikai iznieko šo laiku, bet arī lieki tērē savu enerģiju. Kas vēl – tenkas vienmēr nāk gaismā, un tas nekad ne pie kā laba nenoved.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!