Kļūdas, kuras nepieļaut
Noteikti neaizmirsti par profila attēla pievienošanu. "Tava fotogrāfija ir kā virtuālais rokasspiediens, tādēļ augšupielādē fotoattēlu, kas atbilst tavai kā profesionāļa lomai, taču vienlaikus parāda, ka esi arī atvērts un pieejams," stāsta "LinkedIn" karjeras eksperte Katrīna Fišere portālam "Reader's Digest". Viņa skaidro, ka profesionāļi, kas augšupielādē arī profila attēlu, iegūst līdz pat 21 reizei vairāk profila skatījumu, piebilstot, ka nekad nevajag aizmirst par profesionalitāti – ja vien neesi vetārsts, fotoattēls ar kaķi nebūs labākā izvēle.
Izvēlies fotoattēlu, kas uzņemts labā apgaismojumā. Lai fotoattēlā sev piešķirtu uzticamāku noskaņu, nedaudz pasmaidi, savukārt kosmētiku un apģērbu izvēlies neitrālos toņos.
Neskopojies ar darbavietu vēsturi. Fišere uzsver, ka tavs "LinkedIn" profils tiks aplūkots par 29 reizēm biežāk, ja norādīsi savas iepriekšējās darba vietas un amatus. Turklāt eksperte aicina profilā ievietot arī vizuālus materiālus, kas parādītu tavu profesionalitāti un sasniegumus – savai pieredzes sadaļai pievieno attēlus, inovatīvus videoklipus vai prezentācijas.
Neslēp savas prasmes – dalies ar visu, ko māki un proti. Profila veidošanas procesā, ievietojot informāciju par savu iepriekšējo darba pieredzi, veiktajiem projektiem, brīvprātīgo darbu vai izglītību, atceries visas prasmes un pieredzi, kuru esi to laikā ieguvis, un to arī izcel savā profilā. "Vismaz piecas atbilstošas prasmes palīdzēs piesaistīt darba devējus," pastāsta eksperte.
Neizlaid kopsavilkuma daļu. Noteikti aizpildi kopsavilkuma sadaļu savā profilā, kurā svarīgi iekļaut gan prasmes, gan atslēgvārdus, izceļot savu specialitāti, karjeras pieredzi un citus sasniegumus. Pirms publicēšanas vairākkārt pārlasi uzrakstīto, lai pārbaudītu gramatiku, vai arī vērsies pie saviem draugiem vai ģimenes locekļiem, lai novērstu pieļautās neuzmanības kļūdas. Noteikti pārliecinies, vai kopsavilkumā iekļautās prasmes un atslēgvārdi ir piemēroti nozarēm, kurās vēlies strādāt, jo tieši tāpat, kā tu izmanto atslēgvārdus, lai atrastu savu darba devēju, darba devējs tos izmanto, lai atrastu tevi. Atceries, ka tavu vērtību paceļ arī norādītā prasme izmantot jaunākās tehnoloģijas.
Norādi vēlamo darba atrašanās vietu. Vairāk nekā 30 procentu darba devēju veic izvērsto meklēšanu, balstoties uz atrašanās vietu, tādēļ informācijas norādīšana par vēlamo lokāciju dos lielākas iespēja atrast arī savu potenciālo darba vietu, stāsta "LinkedIn" eksperte Fišere.
Aizmirsti par savu politisko nostāju. Eksperte pauž, ka "LinkedIn" profilā norādīt savu politisko nostāju nav labākais stils. ""LinkedIn" nav vietne, kur izteikt savu politisko viedokli vai dalīties ar personīgajiem attēliem un/vai videoklipiem," stāsta viņa.
"LinkedIn" profilā nevajag ievietot visu CV. Eksperte "LinkedIn" profilu iesaka izmantot kā detalizētu pieredzes un prasmju pārskatu, kas radīs pietiekami lielu interesi, lai darba devējs būtu ieinteresēts ar tevi sazināties. Noteikti profilā nevajadzētu augšupielādēt CV, kurā norādīti visi dati, piemēram, tālruņa numurs vai dzīvesvietas adrese.
Vai tavs profils ir personības spogulis?
Jauns pētījums liecina, ka, rūpīgi aplūkojot kādas personas "LinkedIn" profilu, var atklāt patiesus faktus par viņa personības iezīmēm, portālam "Psychology Today" vēsta psihologs Marks Travers. Galvenais ir pievērst uzmanību pareizajiem signāliem.
"LinkedIn" tiek uzskatīts par visefektīvāko sociālo tīklu darba meklētājiem un darba devējiem, taču cik daudz konkrētā cilvēka profils vēsta par viņa personību?
Lai labāk saprastu to, kā "LinkedIn" izveidotais profils var atspoguļot cilvēka personību, pētnieki analizēja 607 viesmīlības vadības absolventu profilus, kuri bija vecumā no 22 līdz 35 gadiem un dzīvoja Šveicē. Katrā profilā tika aplūkoti konkrēti elementi, kas, pēc pētnieku uzskatiem, varētu liecināt par cilvēka personības iezīmē, piemēram, foto redzamais apģērbs, mīmika profila attēlā vai "draugu" loks "LinkedIn" profilā. Pēc tam dalībniekiem tika lūgts izpildīt personības testu, kurā tika noteiktas piecas personības iezīmes: ekstravertums, labvēlīgums, apzinīgums, atvērtība jaunai pieredzei un neirotisms. Iegūstot šos datus, pētnieki varēja secināt, cik ļoti "LinkedIn" profilā novērotās pazīmes sakrita ar cilvēka personības iezīmēm.
Rezultātā tika atklāts, ka no 33 elementiem, kas tika aplūkoti cilvēku profilos, lielākā daļa sniedza precīzu informāciju par kādu no personības iezīmēm. Piemēram, par cilvēka atvērtību jaunai pieredzei, kas tiek definēts kā plaša iztēle, mākslas cienīšana un zinātkāre, liecināja māksliniecisks profila attēls, tāpat arī vairāku valodu pārvaldīšana, liels "draugu loks" un "zitnātkāre" kā norādītā prasme.
Par apzinīgumu, kas tiek definēts kā strādīgs, atbildīgs, kārtīgs un labu paškontroli apveltīts cilvēks, liecināja "organizēšana" kā norādītā prasme un studiju laikā iegūtā studentu pārstāvju pieredze.
Kas liecināja par to, ka cilvēks ir ekstraverts? Visspēcīgākā iezīme tam bija aktīva profila lietošana un informācijas atjaunināšana, kā arī plašais "draugu" loks. Citi rādītāji – piedalīšanās sporta pasākumos vai treniņos, pieredze vadības jomā, kas varētu liecināt par līdera prasmēm, kā arī liels prasmju uzskaitījums.
Par pieklājību galvenokārt liecināja profila bilde, kurā cilvēks smaida. Taču citi nozīmīgi rādītāji bija brīvprātīgā darba pieredze, un prasmju sadaļā norādīta spēja strādāt komandā vai grupā.
Savukārt par neirotismu, kas ir psiholoģiska īpatnība, kam raksturīgs pastiprināts nemiers un satraukums arī bez redzama cēloņa, signalizēja vien profila attēlā redzamais smaids. Pētnieki min, ka raugoties uz citām pazīmēm, iespējams saprast, vai šim cilvēkam ir augsta neirotisma pakāpe, piemēram, ja cilvēks aktīvi piedalās dažādās aktivitātēs, sevi novērtē ar daudz prasmēm un profilā ievieto papildu attēlus, neirotisms viņam nepiemitīs.