"Etiķete ir māksla, aiz kuras stāv gan psiholoģija, gan sapratne par tērpu," portālam "Delfi" skaidro lietišķās etiķetes un protokola konsultante Aija Strautmane. "Bieži saka "krāsu nozīme", bet tas nav pareizi. Krāsām nav nozīmes, tās ietekmē mūsu zemapziņu. Ja runājam par lietišķo etiķeti, ieteicams izvēlēties zilu un pelēku krāsu – tās "ziņo" par nopietnu attieksmi."
Zilā un pelēkā krāsa zemapziņai signalizē par tādām kvalitātēm kā cieņa, sapratne, godīgums. Ieejot, piemēram, kabinetā pie kāda ierēdņa un redzot darbinieku šādas krāsas apģērbā, cilvēks neapzināti pieņem, ka te varēs sagaidīt nopietnas atbildes un darbību. "Ja ierēdne būs rozā kostīmā, ar gariem, sarkaniem nagiem – kā mēs uztversim šo tēlu? Cilvēkam, kas nāk risināt kādas savas problēmas, zemapziņa ziņo, ka te neko neiegūs. Gaiši rozā kostīms ir superīgi piemērots brīvdienām, tas ir brīnišķīgs, bet tikai privātajā dzīvē!" strikti nosaka Strautmane.
Ir dzirdēti stāsti, ka pretendenti nav ieguvuši amatu apģērba dēļ, kādā ieradušies uz darba pārrunām. Kāda meitene ar labu CV un atbilstošu pieredzi nav pieņemta darbā, jo uz interviju ieradusies kroptopā, īsā krekliņā, kas atsedz vēderu. Tieši tik vienkārši...
"Vienu varu pateikt droši – ja cilvēks uz darba interviju aizies korektā, lietišķā apģērbā, viņš noteikti nebūs zaudētājs," saka Aija Strautmane.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv