Pētnieki Rasels Akofs un Daniels Grīnbergs savā grāmatā "Mainīt mācīšanos" (Turning Learning Right Side Up: Putting Education Back on Track) raksta, ka izglītības sistēmai mūsdienās ir nopietns trūkums – tā koncentrēta uz mācīšanu, nevis mācīšanos. Diennaktīm ilgi kalt galvā Mendeļejeva tabulu vai matemātikas formulas var, taču, nestāstot par šo zināšanu nozīmi un nerādot praktisko pielietojumu dzīvē, tas viss atmiņā iespiedīsies uz īsu laika sprīdi, bet pēc eksāmeniem aizmirsīsies pavisam.
Trīs 2023. gada absolventi sarunā ar "Delfi" stāsta par mūsdienu izglītības trūkumiem un to, kā viņiem trūkst pieaugušo dzīvē.
Finanšu pratība
Divdesmit gadus vecā Jūlija Aņisimoviča jau skolas gados sapratusi, cik skaudra ir situācija: "Es nezināju, kā iesniegt ikgadējo ienākumu deklarāciju, lai atgūtu nodokļa pārmaksu. Bez vecākiem es to nebūtu izdarījusi. Daudzi klasesbiedri arī neko par to nezināja."
Nebūtu slikti, ja ekonomikas stundās nozaru tirgus teoriju un dažādu statistiku vietā tiktu mācītas praktiskās zināšanas par sava kapitāla pārvaldīšanu, ģimenes biznesa plānošanu un nodokļu deklarācijas sagatavošanu, uzskata jauniete. Beidzot skolu, ne viņai, ne viņas vienaudžiem nebija pilnas izpratnes par to, kā darbojas nauda, kas ir nodokļi un kā uzvesties, tiekoties ar darba devēju.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv