"Nē, es vairs nevaru atļauties piektdienās iet "patusēt". Cenas visu laiku turpina pieaugt, vēl arī tās siltuma izmaksas... Tas ir kaut kāds ārprāts! Banka un līzinga kompānija arī pacēlusi procentu likmes. Piedod, ja es iziešu piektdien ārā, man līdz algas dienai būs jāpārtiek no rīsiem."
Ir pavisam viegli krist panikā, redzot, ka pēc ikmēneša ierasto vajadzību segšanas konta atlikums katru mēnesi kļūst arvien necilāks. Tad tā vien šķiet, ka sapnis par villu Vidusjūras krastā aizpeld arvien tālāk. Taču piektdienu pasēdēšanu atcelšana neatrisinās kopējo izmaksu pieauguma problēmu un maģiskā veidā nepadarīs tevi par bagātu, laisku zvilnētāju Vidusjūras krastā, kuras vienīgā problēma ir kokteiļa izvēle pēcpusdienas cēlienam. Visdrīzāk, tavus izdevumus lielākoties veido agrāk veikti neveiksmīgi pirkumi, kurus ar saviem ikmēneša ienākumiem vairs nevari nosegt. Tomēr nenokar degunu – ir iespējams atrast veidus, kā pelnīt vairāk un kā no šādiem neveiksmīgiem pirkumiem izvairīties nākotnē.
Man šķiet, ka patērētāju sabiedrības lielākā problēma ir tā, ka mums gribas visu un uzreiz. Skaistā "Instagram" pasaule, kā uz paplātes redzamā slavenību dzīve un nebeidzamās personalizētās reklāmas, šķiet, ielaužas pat mūsu sapņos un dziļākajās fantāzijās (es nejokoju – pēc sapņa, kurā neveiksmīgi mēģināju iegādāties jaunu slotu, "Facebook" uzskatīja par savu pienākumu iepazīstināt mani ar modernākajām mājas uzkopšanas tehnoloģijām). Tāpēc mums gribas iegādāties jaunu, šiku automašīnu, kas vismaz attāli drusciņ līdzinātos Kailijas Dženeres jaunākajam rumakam, un svaigāko viedpulksteni, kas skaitīs ne tikai manus soļus un pulsu, bet mērīs arī visu citu, par ko neko nezinot es noteikti guļu labāk. Taču ar visiem šiem nevajadzīgajiem pirkumiem mēs liekam šķēršļus saviem apjomīgākajiem sapņiem, jo diemžēl ne automašīnas iegāde, ne viedpulksteņu brīnumi nebeidzas ar vienreizēju maksājumu, un abi turpina kost caurumu maciņā vēl krietnu laiku pēc tam.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv